zaterdag 14 augustus 2010

Review: Limited Edition Eyeko Cream - nu met extra glow!

Een van Eyeko's bestsellers is toch wel de Eyeko 3-in-1 Cream, een highlighter, moisturizer en eyecream in 1. Eyeko heeft nu een limited edition versie van deze creme waaraan zelfs extra glow is toegevoegd. Ik heb vorig jaar hun originele 3-in-1 cream besteld en daar was ik niet zo'n hele grote fan van. Ik ben benieuwd of deze extra glow-versie mij wel kan overtuigen...


vernieuwde verpakking

Het doosje is bijna identiek aan het doosje van de originele cream. Deze limited edition heeft een witte basis en roze letters, terwijl het originele doosje een lichtroze basis had met rode letters. Ook het potje is bijna hetzelfde, alleen de tekst en lettertype verschillen iets. Ik vind het echt een hele leuke verpakking, lekker zoet en girly en het doet Japans aan door het grote anime logo. I love Japan! Ik wil daar zo graag eens op vakantie. Trouwens, ik sprak Eyeko uit als Ee-jee-koo, maar ik kwam er een tijdje terug pas achter dat het uitgesproken dient te worden als Aiko.
het potje
close-up van de vernieuwde 3-in-1 cream met extra glow
Toen ik deze cream aanbracht op mijn hand voelde ik het al meteen. De structuur gleed veel smoother over mijn huid en ging ook niet in de groefjes zitten in vergelijking met de originele cream. Ook de glow was inderdaad mooier en heftiger. Echt een prachtige iriserende (regenboog-achtige) glow. Heel fijntjes ook, heel subtiel. Na het uitsmeren versmelt de cream met je huid maar blijft er een prachtige gloed van shimmers achter. Alsof je een hele neutrale oogschaduw hebt aangebracht met een shitload aan shimmers.

een lik aangebracht op de rug van mijn hand
verdeeld over de huid 
Ah de close-up doet deze cream eigenlijk geen eer aan, in het echt en in het zonlicht (of felle lamplicht) zie je de shimmers echt glitteren en kun je zien dat er meerdere kleurtjes in de cream te vinden zijn. Zo van een afstand ziet de cream er zilverachtig uit. Very pretty!

Full Face - aangebracht op wenkbrauwbot en wangen

Jawel, ik ben overtuigd. Deze cream heeft een fijnere structuur, versmelt met je huid en laat prachtige shimmers achter die je huid een mooie glans geven. De term 3-in-1 vind ik overigens vergezocht. Zo'n shimmery cream ga je toch echt niet over je hele gezicht en ogen aanbrengen als moisturizer en eyecream. Sowieso zit er een minimum aan verzorgende ingrediĆ«nten in dus doet het niets extra's voor je huid. Ik raad deze cream alleen aan als highlighter, enne, ik prefereer de extra glow-versie boven de originele!

Je doet heel zuinig met deze cream, je hebt echt maar een groot uitgevallen speldenknopje nodig voor je gezicht. En de pot is best een joekel, er zit 28 ml in. Daarom kun je best een deel van de cream missen! Hieronder een paar suggesties;




  • Meng het met je haarserum voor een mooie metallic glans.
  • Meng een piepklein beetje met je dagcreme.
  • Meng het met body butter of -lotion voor glowy summer legs.
  • Smelt een beetje mee met restjes lip balm.
  • Meng het met je zonnebrand producten.

Eyeko Cream is te koop voor £8 (ongeveer €9,80) via
Eyeko.com. Verzending naar Nederland is gratis! Niet heel erg goedkoop als je het mij vraagt, vooral niet omdat het eigenijk alleen als highlighter gebruikt kan worden. Ik zou deze cream liever in een klein tubetje kopen voor de helft van de prijs want wat moet je nou met zo'n mega pot waar je heel zuinig mee doet?


Until next time,
Serena Verbon