zondag 15 augustus 2010

Outfit: Walker Texas Ranger

Een casual outfit vandaag met een Western tintje. Ik heb voor mijn afstuderen 9 maanden in Texas gezeten en daar de nodige cowboy mode gespot. Ik heb deze outfit dan ook geïnspireerd op Texas en de kleding die veel mensen daar dragen. 


Op de campus waren de studenten grofweg in twee groepen onder te verdelen. De ene helft was uber studentikoos. Denk Abercrombie style, strakke polo's met opstaand kraagje en een nonchalante board short (de boys). Of een sportief shirtje met het logo van de Universiteit, een strakke joggingsbroek, nonchalant knotje en teenslippers (de girls).

De andere helft, voornamelijk jongens, waren 'ekte ekte' zoals wij dat toen noemden. Echte cowboys welteverstaan! Ze begroeten je me Howdy! ook al kennen ze je niet, gewoon puur uit beleefdheid. Op het hoofd een cowboyhoed, een geruite of effen blouse in de strakke spijkerbroek gestopt en uiteraard de onmisbare cowboylaarzen. En niet te vergeten de riem met onwijs grote beltbuckle! Een onmisbare accessoire van de cowboy. Ik overdrijf niet hoor, zo liep de helft van de studenten er echt bij. Als je aan Texas denkt dan denk je aan cowboys, maar in werkelijkheid is het niet anders dan dat.



Om in deze Texas style te blijven koos ik daarom ook voor een spijkerbroek. Dit is een skinny jeans van Levi's die ik in Amerika kocht voor ongeveer $30. Levi's jeans zijn daar echt super goedkoop! 

De blouse is van 50% zijde en 50% katoen en mooi afgewerkt met een gestikte vouw en een beetje kant. De kleur is een soort beige met een grijze taupe-achtige ondertoon. Erg mooi! Ik kocht deze blouse in de sale bij Strictly voor €29 en hij is van het merk Angela Davis. De originele prijs was rond de €90 dus dat was een goeie deal! De blouse is uiteraard IN de broek gestopt. 


Als je een blouse in je broek stopt vind ik wel dat een riem het afmaakt. Zonder riem blijft er een soort kale plek over vind ik. Deze riem is van cognac-kleurig leer en de beltbuckle bestaat uit een collectie sterren waarvan de grootste is bezaaid met strass steentjes. De prijs van de riem was zo rond de €50 in de sale als ik het me goed herinner, want ik kocht hem zo'n 3 jaar geleden bij de River Island. De sterren passen ook bij Texas vind ik.


Qua kleur en qua Western gehalte vond ik mijn Minnetonka's er goed bij passen. Minnetonka's zijn echt van die Pocahontas schoenen, ze doen me denken aan indianen. Weliswaar geheel tegenstrijdig met het hoge cowboy-gehalte, aangezien indianen en cowboys het altijd op elkaar gemunt hadden in Western films. Maar dat maakt deze look misschien ook wel zo leuk.  

Later bedacht ik me dat mijn veertjes oorbellen, die ik vorig jaar tijdens de Antwerpen shop & meet gescoord had bij Urban Outfitters, superleuk bij deze look zouden passen. De veertjes zorgen ervoor dat het Indianen/Cowboy gehalte weer een beetje in balans is namelijk en ook qua kleuren passen ze er goed bij.


Nou vooruit, hier is 'ie weer hoor. Want ik weet dat jullie zitten te popelen om even heel hard te lachen om de mislukte jump foto van deze 'shoot'. Zijn jullie er klaar voor? Het is de meest verschrikkelijke tot nu toe!



I KNOW, RIGHT? Ik probeerde een draai in de lucht te maken maar ik landde te vroeg en ik moest kennelijk heel hard nadenken hoe je ook alweer moet lachen want zo te zien was ik dat hier keihard vergeten. Hahaha, oh men. Deze is echt killing! Het lijkt net of ik een unibrow heb en ik kijk zo ontzettend boos! En die houding, oh nee, een soort mix tussen de Portugese paringsdans en de Zimbabwaanse regendans. Argh! 

Q: Blouse in je broek, wat vinden jullie daar van? 

Ik vind het heerlijk! De laatste twee jaren waren er alleen maar tuniekjes en lange shirts en vesten te krijgen die je over je broek of legging droeg, maar onze billen mogen weer gezien worden! Bovendien lijken je benen hierdoor langer en kun je weer pronken met een joekel van een beltbuckle.

Until next time,
Serena Verbon