maandag 2 augustus 2010

Outfit: Vintage Kabaja Jacket

Thuis bij mijn ouders zat ik wat te snuffelen in mijn moeders kast toen ik dit prachtige jasje vond. Het is een kabaja, een traditioneel Indonesisch jasje die mijn moeder in IndonesiĆ« heeft gekregen van haar neef (inmiddels overleden) toen ze 20 was. Dat maakt het jasje alweer meer dan 30 jaar oud. De kabaja zat een beetje te verstoffen achterin de kast, wat natuurlijk zonde is! Het leek me daarom leuk om een outfit te creĆ«ren van zoiets 'ouds' en traditioneels met de kleding van nu. 



Ik draag hier een zwart jurkje -of tuniekje- van Supertrash met vleermuismouwen (€80). Daarover draag ik mijn moeders vintage Kabaja, bijeengehouden door een blauwe tailleriem met pauwendetail (€9,95). De schoenen zijn van Aldo ($70). 

De koningsblauwe riem is een echte blikvanger zo, en steekt mooi af tegen de geelgouden Kabaja. Ja, ik heb ook een zwarte riem geprobeerd maar dat was gewoon plain boring, I'm telling you.  Traditioneel gezien horen Kabaja's wit te zijn en worden ze gedragen in combinatie met een sarong (omslagdoek) in batikprint. Toch een heel ander gezicht zo:


Even een experimentje, ik wilde kijken of de kleuren mooier en realistischer overkwamen als ik de foto's buiten op mijn gallerij zou nemen. De kleuren buiten komen inderdaad veel meer overeen zo. Misschien dat ik mijn foto's voortaan maar buiten moet nemen. Alhoewel, Clarence en Coco gaan er dan wel altijd vandoor!


Details
Stof van de Kabaja, een waaier motiefje van kant.

Detail van de tailleriem met pauwensluiting. 



Deze riem is te koop bij Dress Republic voor €9,95

Gouden glitters, sterretjes en sparkles - mijn Vodafone ManiCurve.

Stiletto's van Aldo met elastieken banden. Walks like a charm!

Ok, ok. Ik weet dat jullie er op zitten te wachten. En aangezien ik niet de beroerdste ben, zal ik hem ook ditmaal aan jullie laten zien. Be prepared for the Blooper Photo van deze outfit...

Het enige wat hier mist is een surfplank onder mijn voeten...

Zo, dat was weer een outfit post. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien hoe een traditioneel kledingstuk in een moderne outfit wordt gecombineerd. Ik vond het nog best een uitdaging, maar vind de outfit goed geslaagd zo! 

Kijk ook zeker even op de volgende sites voor de kleding en accessoires;

Supertrash.us

DressRepublic.nl

Aldo.com

Until next time,
Serena Verbon