donderdag 19 augustus 2010

Outfit: Leather & Lace

Bij Strictly Utrecht kom ik graag, mijn nichtje Maren werkt er als assistent manager en als er iemand gevoel heeft voor style dan is zij het wel. Meestal ga ik gewoon in een pashokje staan en wacht ik tot zij met allerlei kledingstukken over haar arm komt aanzetten die volgens haar 'echt iets voor mij' zijn. De vorige keer kwam ze aanzetten met deze leuke doorschijnende blouse/vest van Supertrash. Inderdaad, echt iets voor mij! 


Bas was bij me thuis en ik vroeg hem om foto's van me te maken. De jump foto's wilde maar niet lukken (hij drukte steeds te laat of te vroeg op het knopje en de ketting viel in de sprong ook niet mooi) dus heb ik het deze maar keer bij stilstaande foto's gelaten. Maar chapeau voor Bas, want zelf was het me nooit gelukt om zulke leuke foto's te maken van mezelf (de lach op de eerste foto is voor het eerst geen foto-lach, want ik lach naar hem). Aaaaw!


De blouse van Supertrash is maagdelijk wit en van een doorschijnend stofje met een schattige hals van gebreid kant. Heel soft en lief. Het leek me juist leuk om dit te combineren met een stoere leatherlook legging en hoge sexy laarzen. Het contrast maakt het wat spannender en speelser zo.

De Supertrash blouse is gemaakt van 100% chiffon zijde en de gebreide hals van 100% katoen. Het model heet Kenny en ik betaalde rond de €30 in de sale bij Strictly (originele prijs was ongeveer €100).


De legging kocht ik vorig jaar bij Berschka voor ongeveer €18. Het heeft een soort slangenprint leatherlook en doet me denken aan nubuck leer. De zwartleren laarzen zijn van de Zara en ik kocht ze vorige winter voor €120. Ze zijn echt favoriet want ze lopen zo heerlijk! Ik ga er geregeld een dagje mee werken op het lab, not a problem. Ze zijn lekker hoog, tot net onder de knie, en ze hebben echt een goede hak. Hoog maar ook dik dus er valt goed op te wandelen. Het mooie is dat de hak een cognackleur heeft, ze vallen daardoor lekker op en is goed te combineren met outfits waar bruin in zit.



Accessoires
De bangle en wrapbracelet zijn beide afkomstig van Capricci.nl, de superleuke webshop van Morena. Ik won ze vorig jaar tijdens een perspresentatie van de nieuwe Disney Couture collectie (Mascha nam me toen mee als gast). Nice he? Ik heb voor deze armbanden gekozen omdat ze mooi staan bij de ketting, ze hebben dezelfde kleuren blauw, goud en turkoois.

Deze ketting heb ik al een paar jaartjes. De hanger bestaat uit een druppelvormige cabuchon die door een getalenteerde vrouw is verwerkt als hanger. Ik weet haar naam niet meer maar we hadden elkaar ontmoeten op een meeting van het Sieradenforum. Ze is ontzettend lief en heel goed met kleine kraaltjes. Ze had wat handwerkjes meegenomen naar de meeting, ik zag deze hanger en was meteen verkocht. Ik ben dol op pauwen, de hanger heeft een beetje een antiek uiterlijk en de kraaltjes eromheen staan er zo fijntjes bij. Just love it!

Oja, er was ook een mislukte foto! Er kwam net een flinke windvlaag langs....


Q: Contrasterende outfit, yay or nay? 

Soms vind ik het leuk om alles op elkaar af te stemmen, en soms vind ik het gewoon juist gaaf om met contrasten te werken, zoals deze look Leather & Lace. Jammer dat ik geen zwarte leren studded armband heb, die had hier ook super bij gestaan. Maar ja, je kan niet alles hebben! 

Until next time,
Serena Verbon