maandag 23 augustus 2010

Advertorial: The Secret voor Jongeren boekreview

Vlak voor onze vakantie plofte dit nieuwe boek op de deurmat, The Secret voor jongeren. Ha, mooi. Die kon ik mooi lezen in het vliegtuig. Ik had al veel over het boek 'The Secret' gehoord via vriendinnen. Ze vonden dat hun leven, de kijk op hun leven en de manier waarmee ze met situaties en personen omgingen was verbeterd. Nou, een boek dat je leven veranderd in positieve zin, daar was ik wel benieuwd naar. 

The Secret voor jongeren is zoals de titel al aangeeft gericht op jonge mensen, en hoewel ik over een weekje al 26 word (OH NOES!) moet ik zeggen dat het lekker weglas zonder dat ik er een kinderachtig gevoel bij kreeg. Als er voorbeelden worden gegeven dan kan ik me daar beter in plaatsen dan zegmaar iemand van pak 'em beet 20 jaar ouder. Het boek gebruikt veel film-voorbeelden en heeft het ook over dingen als facebook en twitter, dus het is echt van deze tijd. Wat mij betreft is dit boek goed geschreven voor de doelgroep 'jongeren'.


Maar wat is The Secret nu voor boek, waar gaat het over en wat is in hemelsnaam dat geheim? Nou, simpel gezegd is The Secret een inspirerend boek die ervoor zorgt dat jij positiever in het leven kan staan, alleen als jij dat wil en als jij je wil laten inspireren. Je moet dus wel open staan voor de gedachten en ideeen die de schrijver in het boek heeft verwerkt. Het boek behandeld allerlei onderwerpen en laat zien hoe je ze op een andere, positievere manier kan benaderen en als je maar in jezelf gelooft dan krijg je wat je wil. Dit boek klinkt nu heel hippy en spiritueel maar ik vind juist van niet. Het is heel realistisch geschreven met voorbeelden van waargebeurde verhalen en tijdens het lezen kan je alleen maar denken 'ja, logisch'. Na het lezen van het boek lijkt het ook alsof je een soort nieuwe energie hebt gekregen. Je hebt ineens zin om sommige dingen in je leven te verbeteren en om er voor te zorgen dat jouw wensen werkelijkheid gaan worden.


Een citaat dat me erg aansprak was 'Van jezelf houden is het begin van een levenslange romance'. Dit is so true. Als je niet van jezelf kan houden, kan je ook nooit 100% van een geliefde houden, daar ben ik van overtuigd. Voor dat ik Bas leerde kennen zat ik in een hele moeizame en ingewikkelde relatie die al met al 4 jaar van mijn leven in beslag nam. In die periode hield ik niet van mezelf. Ik had het gevoel dat ik alles fout deed in die relatie en ik baalde van mezelf. Ik wilde zekerheid die ik niet kreeg en ik was achteraf gezien best wel ongelukkig. Ik werd zo vaak teleur gesteld. En als ik op deze relatie terugkijk durf ik ook te zeggen dat ik niet echt van hem hield. Ik dacht van wel, maar wat ik voor hem voelde is niet te vergelijken met wat ik nu voor Bas voel. Toen hij besloot om geen kerst bij mij en mijn ouders te vieren was dat de druppel. Met veel verdriet heb ik er toen een definitief einde aan de relatie gemaakt.

Sinds het uit is leerde ik mezelf weer een beetje kennen en ik begon steeds actiever te bloggen. Ik vond het zo leuk en ondanks dat het ontzettend zwaar was (ik werk fulltime op het lab en parttime aan mijn blog) bleef ik er mee doorgaan omdat ik er blij van werd en ook omdat jullie - mijn bezoekers - zo positief reageerden op al mijn artikelen. Jullie zeiden best regelmatig in een comment hoe leuk jullie het vonden dat ik vaker aan het bloggen was. Dat gaf mij de energie om door te gaan en haast onmerkbaar werd ik weer het vrolijke meisje die ik altijd al was geweest.


En toen ontmoette ik Bas.

Weten jullie nog mijn goede voornemens die ik op 1 januari 2010 plaatste hier op de site? Ik heb ze er even bij gezocht;

1. minimaal 2x per week sporten (aan conditie werken)
2. huisje verder opknappen (lampen ophangen, werkkamer en washok afmaken)
3. minimaal 5 artikelen per week op BeautyLab.nl
4. leuke stedentripjes maken (London, Stockholm, Dublin, Kopenhagen & more)
5. minder te laat komen
6. meer koken (ook voor anderen) en culinair doen
7. minder doelloos rondsurfen (internet verslaving alert!)
8. afspreken met leuke Twitteraars! ^^
9. olieverf schilderij maken voor papa en mama
10. een lief vriendje aan de haak slaan ;)

Door positief te denken en gelukkig te zijn met mezelf is het me allemaal gelukt! Of nou ja, allemaal. Ik sport minder dan 2x per week en ik kom nog steeds af en toe te laat (wel minder!) en ook dat schilderij is er nog steeds niet, maar toch. 

The Secret is een boek dat je kan helpen bij het positief denken, je dromen en wensen hardop laat uitspreken en er indirect voor kan zorgen dat ze uitkomen. Als je (een beetje) met jezelf in de knoop zit dan kan ik je dit boek zeker aanbevelen. Als je dingen voor elkaar wil krijgen moet je niet in een hoekje zitten wachten. Je moet zelf in aktie komen! Maar soms weet je niet zo goed hoe. Ik vind dit boek trouwens ook een lief en attent kado voor een vriend of vriendin die niet zo lekker in zijn of haar vel zit, of voor iemand die veel talent en potentie heeft maar niet zo goed weet hoe hij of zij dit om kan zetten tot iets succesvols. 

Zou The Secret wat voor jou zijn? Het is te koop via bol.com voor 17,95 euro.

Until next time,
Serena Verbon