vrijdag 9 juli 2010

YouTube is mijn partner!


Leuk nieuws! Van de week kreeg ik een mailtje van YouTube in mijn mailbox waarin ze me uitnodigde om YouTube partner te worden. Yes, eindelijk! Dat mag ook wel na bijna 3000 subscribers en  1.000.000 (1 miljoen!) total upload views, dacht ik. Bovendien had ik zelf maanden geleden aangevraagd om partner te worden. Maar wat bleek? Het ging om mijn nieuwste Nederlandse YouTube kanaal BeautyLabNL...


Ik heb echt geen idee wanneer je precies wordt uitgenodigd om YT partner te worden, maar ik heb momenteel slechts 5 video's op mijn NL kanaal en maar iets meer dan 200 subscribers. Misschien zagen ze potentie? I don't know! Ik heb de uitnodiging in ieder geval geaccepteerd want als je partner bent kun je:

- video's uploaden langer dan 10 minuten
- je eigen video stills maken
- je kanaal pagina flink pimpen
- centjes verdienen doordat er Google ads naast je video's worden vertoond

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het alleen erg graag wilde vanwege die stills, haha. Mijn video's zijn toch altijd onder de 5 minuten (gemiddeld) en qua centjes verdienen denk ik niet dat het de jackpot zal zijn, aangezien ik zelf ook nooit op die ads klik als ik een filmpje aan het kijken ben. Maar die stills, die zijn belangrijk. Tot voorheen had ik de keuze uit drie door YT geselecteerde stills, en het kwam vaak voor dat ze alledrie superlelijk en weird waren (denk: ogen half dicht, rare houding of gewoon net niets boeiends in beeld). Maar nu kan ik zelf een mooi plaatje maken en uploaden! En als je een representatef plaatje kiest voor je video, is het een stuk aantrekkelijker voor kijkers om erop te klikken. Dus worden mijn video's hopelijk vaker bekeken. Nice!

Zoals je ziet heb ik nog niet de moeite genomen om mijn kanaal pagina te pimpen. Ik wil graag een mooie banner en een leuk achtergrondje, maar daar moet ik echt even voor gaan zitten. Anyways, ik zal wat vaker video's gaan uploaden op dit kanaal, dus als je het leuk vind om op de hoogte gehouden te worden raad ik je zeker aan om te subscriben! Ik hoop dat jullie je nu massaal abonneren, vind ik leuk! ^^

Klik hier om je te abonneren op mijn BeautyLabNL kanaal (gele knop 'subscribe').

Alvast bedankt!

Oh ja, wat ik me ook afvroeg. Is er behoefte aan een live chat met mij? Mascha, Debbie, Cynthia en Nikkie(Tutorials) doen het regelmatig en ik vroeg me af of jullie het ook leuk zouden vinden om een klein uurtje met mij te spenderen? Let me know! Ik wil het dan wel van tevoren plannen omdat ik een erg drukke agenda heb (en stiekem omdat ik bang ben dat er anders niemand komt, huhu!).

Until next time,
Serena Verbon