donderdag 8 juli 2010

Beauty Tip: Rubberen Elastiekje!

Een van de meest onderschatte beauty tools is misschien wel het rubberen elastiekje! Rubberen elastiekje, beauty tool? Serena, we snappen er niets van! Let me explain. Soms heb ik een leuk idee voor een nail art how-to. Ik heb dan helemaal in mijn hoofd wat ik ga maken en zoek er met veel zorg de juiste kleurtjes bij. Ik ga aan tafel zitten, camera gereed, nagellakjes op hun plaats. Ik pak het eerste flesje, geef er een flinke ruk aan en ja hoor: MUURVAST! Gelukkig bied het rubberen elastiekje de oplossing voor mijn frustraties.


Toen ik nog thuis woonde kon ik wel eens (lees: bijna nooit) potten openkrijgen. Niet zo heel gek met die dunne zwengelarmen van me. Meestal zagen mijn ouders (of mijn jongere maar veel sterkere zusjes) me hopeloos worstelen en rukten spontaan de pot uit mijn handjes en -FLOEP- draaiden 'em zo open. Ik was dus erg gewend aan hulp, maar mijn moeder besloot op een dag dat ik het ook in mijn eentje moest kunnen. Ze duwde me een rubberen lapje van Tupperware in mijn linkerhand en een nieuwe pot in mijn rechterhand. Het rubberen lapje was een speciale keuken tool, waardoor je meer grip kreeg op de deksel en, volgens mijn moeder, zelfs ik zou er potten mee kunnen openen. Ik plaatste het rubberen lapje om het deksel heen, bereidde me mentaal voor, en gaf vervolgens een flinke ruk. Ik zette me schrap voor veel weerstand maar plots hoorde ik die bekende -plop- en tot mijn verbazing was de pot geopend. Door mij! In mijn eentje! Victorie!

Omdat dit kennelijk een belangrijk moment was in mijn leven kon ik het me dan ook goed voor de geest halen toen ik mijn nagellak flesje niet openkreeg. De lak is de vorige keer natuurlijk gelekt langs de randen waardoor de dop muurvast is komen te zitten toen dit opdroogde. Ik herinnerde me het rubberen lapje en de goede grip die het gaf. Snel zocht ik naar een rubberen elastiekje en wond het een aantal keren om de dop heen.



Ik gaf er een stevige ruk aan en, jawel hoor, de dop draaide gelukkig mee en het flesje was geopend! Deze tip wil ik jullie dus ook graag meegeven, misschien kende je hem al, maar zo niet dan hoop ik dat het jullie ooit nog eens van pas komt.

Until next time,
Serena Verbon