woensdag 14 juli 2010

Swatches: Nail Polish by H&M

Misschien is het jullie opgevallen dat ik een nagellak addict aan het worden ben en deze lakjes van de H&M juichen mijn verslaving alleen maar toe. De lakjes kosten €3,95 per stuk en de kleuren zijn werkelijk schitterend! Ik heb nu zo'n 8 kleuren aan mijn stash toegevoegd en ik wil graag swatches aan jullie laten zien omdat er geloof ik best veel meiden nieuwsgierig naar zijn.


Op mijn vrije dag heb ik alle lakjes geswatched en gefotografeerd bij daglicht en met flits. Wat een klus was dat zeg! Ik had al snel de neiging om ieder lakje op 1 nagel aan te brengen maar dat geeft natuurlijk niet echt een reĆ«el beeld. Plus dat ik het een beetje afgeraffeld vond staan. Dus lakte ik trouw iedere hand met dezelfde kleur lak. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik een beetje heb gesmokkeld, mijn duim heb ik steeds niet meegenomen, hihi.


In mijn stash heb ik 8 kleuren H&M nagellak. Ze hebben nog veel meer kleuren in hun assortiment, maar bovenstaande lakjes vond ik persoonlijk de mooiste. Van alle lakjes zijn er 6 creamy en 2 shimmery. 


De shimmery lakjes (Goddess on Stage en Timeless Beauty) lakken het mooiste, de creamy lakjes zijn iets dikker van structuur en kunnen - als je niet zo geoefend bent in nagels lakken - strepen opleveren. Ik had er soms last van, maar de strepen verdwenen weer met een tweede laag. Alle lakjes dekken vrijwel meteen, maar het mooiste effect krijg je toch door 2 laagjes aan te brengen. Onderstaande swatches zijn dan ook gemaakt op basis van 2 lagen, zonder topcoat. Een topcoat is echter noodzakelijk in combinatie met deze lakjes. Zonder topcoat gaat het bij mij al bladderen na 1 of 2 dagen. Ach, de lakjes kosten €3,95 en hebben prachtige, fashionable kleuren. De kwaliteit is prima (met topcoat) maar niet te vergelijken met salonmerken als OPI, KOH, China Glaze of Essie. Goed, op naar de swatches! 

-bovenste foto is met flits, onderste foto is zonder flits in daglicht-

Love at First Sight - creamy white
En toch blijft het wennen die spierwitte nagels... het doet me denken aan Typex. Ik zou deze nagellak nooit zo dragen, maar voor nailart is wit een echte must-have kleur om te hebben.

Check me Out - creamy coral pink
I luuuv coral colours! Deze is dan ook one of my faves!

Goddess on Stage - dark violet with golden/fuchsia shimmers
Ook deze is favoriet. Niet alleen de kleur is mooi maar dit lakje brengt ook beter aan dan de rest.

Timeless Beauty - pinkish red with golden/fuchsia shimmers
Deze kleur heeft Bas uitgekozen, lief he? Het is een prachtige rode kleur maar de shimmers maken het extra mooi. Als je van rood houdt maar net even iets ander wilt, is deze perfect voor jou. Ook deze is favoriet om de kleur en om het aanbreng gemak.

Blue my Mind - creamy Lapis Lazuli blue
Wow! Ik hou van deze kleur blauw! Het heeft echt de kleur van Lapis Lazuli, een van mijn vaders favoriete edelstenen.

Bella's Choice - creamy turquoise
De edelsteen turkoois wordt gevonden op verschillende plekken op aarde en varieert daarom van kleur. Sleeping Beauty turkoois wordt gevonden in de Sleeping Beauty Mountain in Arizona. Het is de enige plek waar dit soort turkoois voorkomt en het wordt gezien als een van de mooiste turkoois soorten, mede door haar kleur. Bovenstaande kleur, Bella's Choice, doet me erg denken aan Sleeping Beauty turkoois. Ook deze is favoriet!

Midnight Passion - creamy dark burgundy red
Een van mijn favo lakjes is Chanel Rouge Noir. Cynthia was een keer hier en was er ook helemaal weg van. Ik heb hem aan haar gegeven omdat ze er zo enthousiast over was, en omdat ik de kleur niet zo heel vaak droeg (alleen bij speciale gelegenheden). Maar het ziet er naar uit dat ik de kleur weer terug heb, dit is namelijk een dead on dupe als je het mij vraagt!

Manhunter - creamy black
Ook zwarte nagels zal ik niet zo snel dragen zo, maar een zwart lakje is een echte must-have wat nail art betreft! Deze kleur is echt door en door zwart, voor de echte zwart fans dus.

Zo dat waren de swatches van alle H&M lakjes die ik in mijn stash heb zitten. Toen ik er laatst weer een paar wilde kopen was het halve nagellak rek leeggeraust, dus ze zijn erg in trek merk ik!

Q: Hebben jullie ook H&M lakjes? En is er een kleur die ik over het hoofd heb gezien en dus ABSOLUUT nog aan mijn collectie moet toevoegen?

ps. ik ontdekte ook lakjes bij Pieces, ze staan bij de kassa. Ik nam alle 5 de kleuren mee en zal hier binnenkort swatches showen. Het zijn hele bijzondere, niet-standaard kleuren dus ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Until next time,
Serena Verbon