woensdag 14 juli 2010

Review: L'Oreal Studio Secrets Sculpting Blush Duo

Vorig jaar lanceerde L'oreal een nieuwe lijn genaamd Studio Secrets Professional. Deze lijn bestaat uit een aantal beauty geheimen die de professionale make up artists toepassen om flaws te verdoezelen en mooie delen van het gezicht juist te accentueren. Dit jaar komt L'oreal met de sculpting blush duo, een blush die je jukbeenderen accentueert en meer vorm aan je gezicht geeft. BeautyLab.nl testte het voor je uit!




De blush is pressed en in de verpakking bevinden zich 2 kleuren die genummerd zijn. Kleur nummer 1, de lichtste (roze) kleur breng je aan op je jukbeenderen. Kleur nummer 2, de donkerste (bronze) kleur breng je aan net onder je jukbeenderen. De donkere kleur onder je jukbeenderen zorgt voor schaduw en brengt optisch je jukbeen naar voren. De lichte kleur bevat shimmers die je jukbeen accentueren en highlighten. Bij fotoshoots is shapen van de jukbeenderen een echte must want het gezicht krijgt op deze manier meer contrast en komt daardoor sterker over op de foto.



Om het aanbrengen van deze duo blush makkelijker te maken is er een speciaal kwastje voor ontwikkeld. Het kwastje vind je onder de blush samen met een handig spiegeltje.



Het kwastje is zo gevormd (het kuiltje plaats je op je jukbeen) dat het met 1 veeg over de blush en 1 veeg over je gezicht meteen de juiste delen shaped. Hoewel dit in theorie een geniale uitvinding is, werkt het in de praktijk helaas wat minder goed. Het kwastje is erg hard waardoor er niet veel blush op de kwast komt. Bovendien weet niet iedereen zijn of haar jukbeen te vinden. Liever breng ik het aan met mijn eigen blush kwasten en dat heb ik dan ook gedaan.


Hierboven heb ik aan 1 kant wel de sculpting duo blush aangebracht en aan 1 kant niet. Ik moet er wel bijzeggen dat ik minstens 5 keer opnieuw de kleur heb aangebracht op mijn kwast want de pigmentatie is niet al te sterk en zeker op mijn getinte huid minder goed te zien. Kun jij zien welke kant geshaped is? Ik zie het best goed eigenlijk!

Hoewel het shapen van de jukbeenderen geen geheim meer voor mij was kan ik me voorstellen dat er met deze blush een hele wereld opengaat voor sommige meiden. Er zijn heel veel tips en trucs op make-up gebied en L'Oreal speelt daar slim op in met hun Studio Secrets Professional lijn. 

De Sculpting Blush Duo kost €14,99 en is te koop bij geselecteerde Etos filialen. Klik hier om te kijken welk Etos filiaal bij jou in de buurt de Studio Secrets lijn verkoopt.

Until next time,
Serena Verbon