vrijdag 23 juli 2010

Review: Dermalogica Precleanse

Een tijdje terug ben ik bij de schoonheidsalon Verwen Skincare geweest waar ik een heerlijke treatment kreeg met Dermalogica producten. Helemaal enthousiast nam ik de PreCleanse mee naar huis. PreCleanse is de eerste van de twee reinigsstappen, want Dermalogica baseert hun skincare op een Double Cleanse methode. Ik ben fan!


De verpakking van Dermalogica is zoals het klinkt, praktisch en klinisch. Een eenvoudige, titanium kleurige doos met duidelijke witte letters. In de doos zit een fles PreCleanse van 150 ml. PreCleanse kost €46, wat in mijn ogen vrij prijzig is voor een cleanser. Maar ik ben er erg tevreden over, plus dat Dermalogica geen kleur- en geurstoffen en schadelijke chemische ingrediënten gebruikt die mijn gevoelige huid alleen nog maar meer kunnen irriteren. Al met al is dit product zeker de moeite waard!

PreCleanse is een olie op basis van plantenextracten en etherische oliën. Deze olie lost alle resten op van talg, (waterproof) make-up en vuil dat zich heeft opgehoopt in de loop van de dag. Viezigheid verwijderen met olie? Kan dat? Nou, olie lost op in olie, maar olie lost bijvoorbeeld niet op in water. Olie is daarom juist perfect om andere oliën, vettigheden en resten op olie-basis mee op te lossen. Goed, dan is het opgelost, maar nu wil je het ook kwijtraken. Door water toe te voegen veranderd deze olie in een melkachtige emulsie die alle resten opneemt en wegspoelt. Er blijft een huid over die lekker moisturized en schoon aanvoelt. PreCleanse is er voor alle huidtypes.

Het beste resultaat verkrijg je door een tweede reiniging, bijvoorbeeld met de special cleansing gel, om alle vuil en restanten op water-basis te verwijderen. Deze Double Cleanse methode zorgt voor een diep gereinigde, schone huid die heerlijk zacht en gevoed aanvoelt.



Wat ik zo lekker vind aan deze olie is het inmasseren, zie de foto hierboven. PreCleanse dient aangebracht te worden met droge handen op een droog gezicht. Ik masseer het dan lekker in en concentreer me extra op de gedeeltes waar ik altijd puistjes heb, mijn kin en voorhoofd. Na het inmasseren maak je je handen nat en masseer je je gezicht opnieuw. Door je natte handen ontstaat de emulsie. Spoel alles vervolgens van je gezicht af met lauwwarm water. Wat ik zelf doe is onder de douche stappen nadat ik het voor de eerste keer heb ingemasseerd, lekker multitasken!

De geur van PreCleanse is puur natuur, het is namelijk gegeurd met etherische oliën. Het ruikt heerlijk naar citrusvruchten door etherische oliën van citroengras, grapefruit, mandarijn en sinaasappel. Een vleugje lavendel maakt het extra lekker. Love it!



Met een fles Precleanse doe je echt heel zuinig, ik heb per keer slechts een klein beetje nodig. De combinatie van oliën zorgt voor een superzachte huid die echt heel erg schoon aanvoelt, zeker nadat ik mijn gezicht erna nog eens reinig met een facewash (ik moet nog even sparen voor de Special Cleansing Gel van Dermalogica). Ik ben er heel tevreden over en dit wilde ik graag even met jullie delen! Dit product heeft zeker iets extra's toegevoegd aan mijn eigen reinigings routine, mijn huid lijkt nu namelijk veel schoner en frisser dan voorheen.

Dit product en andere Dermalogica producten zijn onder andere te koop in de webshop Skinproducts.nl

Until next time,
Serena Verbon