vrijdag 16 juli 2010

Review: Dead Sea Premier Problematic Skin Mask


Ik heb me nu toch een luxueus masker op zeg, echt wow! Ik heb het over het Dead Sea Premier Problematic Skin Mask, een masker die onzuiverheden bestrijdt en pigmentatie verminderd. Het perfecte masker voor mij dus, aangezien ik daar allebei last van heb! Dead Sea Premier is een skincare lijn uit Israel op basis van, hoe raden jullie het, Dode Zee ingrediënten. Dat de Dode Zee veel goede eigenschappen bevat die onze huid ten goede komt, heb ik jullie in dit artikel verteld (lees het artikel zeker even door, er staan interessante feitjes in). 


Toen ik het pakketje ontving dacht ik, tjeeminee, wat een zwaar pakket! De verpakking van Dead Sea Premier is heel luxe. Het doosje is glanzend zilvergrijs met goud en dikbedrukte letters. Als je de verpakking opent ligt de pot in een grijs omhulsel met glitters. Ook is er een speciaal applicatie spateltje aanwezig.




De pot zelf is mooi van vorm en ligt lekker in de hand. De onderkant is van kobaltblauw opaque glas (echt glas, heel luxueus en dat verklaard meteen het gewicht!) en bedrukt met gouden letters. De gouden dop omklem je gemakkelijk met je handpalm en draai je in een beweging open. Deze pot straalt echt luxe uit! De kleurencombinatie doet me trouwens wel denken aan de skincare van Guerlain.



Na het opendraaien van de dop verwijder ik het folie waaronder zich een heel licht mintkleurig masker bevindt. Het masker heeft een romige, lobbige, body butter structuur en ruikt heel prettig. De geur is lastig te omschrijven omdat het geen kenmerkende geur is, het is gewoon een hele milde, neutrale geur die ongeveer hetzelfde ruikt als de meeste dagcremes die ik ken. Wel lekker dus, maar niet bijzonder. Maar goed, dit masker koop je ook niet voor de geur maar juist voor de fantastische werking!


Het Problematic Skin Mask bestaat voornamelijk uit verzorgende oliën zoals jojoba olie, avocado olie en teunisbloem olie. Daarnaast bevat het Dode Zee modder, -water en -algen en extracten van o.a. honing, zeewier en bamboe. Ook bevat het een liposoom complex afkomstig van Dunaliella zeewier, rijk aan beta caroteen en vitamine E. Om onzuiverheden tegen te gaan bevat dit masker ook zwavel, salicylzuur, zink en tea tree olie. Het masker zit verder nog tjokvol andere ingrediënten die lekker voor de huid zijn, maar het is een complex masker en het is te veel om allemaal op te noemen. Wat me meteen opvalt, en dat is zeker een pluspunt, is dat het masker geen kleurstoffen, enge chemische stoffen of parabenen bevat. Het is niet 100% natuurlijk, maar je merkt dat ze het wel zo natuurlijk mogelijk gehouden hebben en dat kan ik heel erg waarderen in een product.


Al deze ingrediënten hebben natuurlijk een specifieke werking. Volgens Dead Sea Premier dringen ze door tot in het hart van onze huidcellen waar ze het inwendige afweer systeem activeren en zo de celvernieuwing een flinke boost geven en tegelijkertijd de bacteriën aanpakken die acne veroorzaken. Op deze manier bestrijdt het Problematic Skin Mask het probleem van binnenuit via 2 kanten. Dit  resulteert in een mooiere, egale huid zonder 'problems'. Nou, dat willen we allemaal wel! De werking klinkt in ieder geval veelbelovend en ik kon dan ook niet wachten om het masker uit te proberen.

De gebruiksaanwijzing zegt dat je het masker iedere avond dik op je gezicht moet inmasseren op een goed gereinigde huid. Na 15 tot 30 minuten afspoelen met lauwwarm water. Zo gezegd, zo gedaan. Het masker voelt heel silky smooth aan tijdens het aanbrengen, en ondanks het feit dat ik het dik moet aanbrengen heb ik toch maar een klein likje nodig.



Het is een cremig masker die niet hard wordt, maar door de Dode Zee modder begint het hier en daar wel wat craquele te worden. Desondanks 'trekt' het masker niet.



Na een half uur (ja, je doet het goed of je doet het niet!) verwijder ik het masker onder de douche en dep mijn gezicht hierna droog. Het resultaat is een zijdezacht en glad huidje die totaal niet droog aanvoelt. Sterker nog, mijn huid voelt juist gevoed en verzorgd aan, een nachtcreme aanbrengen is dan ook helemaal niet nodig vind ik. Het totale effect zal ik pas na een aantal dagen of weken kunnen beoordelen. Dan kan ik zien of mijn teint inderdaad minder pigmentatie bevat en of mijn onzuiverheden zijn afgenomen. Als ik het niet vergeet (en herinner me er gerust aan) zal ik over een maand opnieuw een artikel plaatsen over dit Problematic Skin Mask. De eerste indruk is in ieder geval goed bevallen. Ik heb echt een glowy skin!



Het Problematic Skin Mask van Dead Sea Premier kost €60 voor een pot van 150 ml. Het masker moet je dik aanbrengen, maar desondanks doe je er nog best zuinig mee. Ik schat dat ik er zo'n 2 maanden mee kan doen als ik het IEDERE dag zou gebruiken, terwijl je normaal gesproken niet zo vaak een masker gebruikt natuurlijk. 

Dit masker, en meer Dead Sea Premier producten, zijn het voordeligst te koop in de webshop van Magic Premier. Neem zeker even een kijkje in deze shop want naast maskers hebben ze ook dag- en nacht cremes, bodylotion, zeep, scrubs en haar producten.

Until next time,
Serena Verbon