vrijdag 2 juli 2010

Review: Coastal Scents 88 Metal Mania Palette

De beroemde Coastal Scents Palettes zijn erg populair onder visagisten en beauty liefhebbers (waaronder veel beauty bloggers). Heel veel kleuren gepigmenteerde oogschaduw voor een zacht prijsje, wie wilt dat nu niet? De Coastal Scents paletten zijn een echte beauty must-have als het op make-up aankomt. Het nieuwste palette van Coastal Scents is het 88 Metal Mania Palette. Maar liefst 88 verschillende kleuren met een metallic finish en subtiele shimmers. Love it al ready!




De verpakking is zoals we van Coastal Scents gewend zijn. Een platte, mat zwarte doos. Als je de doos openklapt zit er aan de ene kant een vrij grote spiegel (en 2 nutteloze spons applicators) en aan de andere kant bevinden zich 88 rondjes gevuld met oogschaduw.



De kleuren uit dit palette zijn goed gekozen. Ik zie voornamelijk verschillende tinten goud, bruin en brons, maar ook veel grijs en zilver, neutrale kleuren, felle kleuren, pastel kleuren en een divers aantal highlighters. Hoewel er veel verschillende kleuren in dit palette zitten sluiten ze toch allemaal goed op elkaar aan en zijn ze prima met elkaar te combineren. Ik geloof dat ik iedere kleur uit dit palette gewoon mooi vind! En alle kleuren zijn erg bruikbaar voor alledaags gebruik. Het 88 Metal Mania Palette bevat echter geen hele donkere kleuren zoals zwart en antraciet, die kleuren mis ik hier toch wel.

Close-ups




Een beetje in het midden van de foto hierboven bevindt zich de donkerste kleur van dit palette, een soort mengeling tussen donkergrijs en mosgroen met gouden shimmers en fijne zilveren glitters. Dit is een van mijn favoriete kleuren uit het Metal Mania palette. Met deze kleur creĆ«erde ik onderstaande winged eyeshadow look.





De metallic shine is hier goed te zien. Alsof ik vloeibaar ijzer met een zweempje vloeibaar goud op mijn ogen heb aangebracht. Ain't it pretty? I really like it!

Het Metal Mania palette is een palette met zowel rustige neutrale kleuren en heftige donkere kleuren. Ideaal dus voor zowel overdag (op het werk?) en 's nachts (avondje stappen!). Het is echt een aanvulling op je andere Coastal Scents palettes. Vergeleken met het 88 Warm Palette bijvoorbeeld bevat dit palette meer gewaagde kleuren (paars, roze en groen tinten) en hebben ze allemaal een prachtige metallic glans. 


Het Coastal Scents 88 Metal Mania Palette koop je voor € 24,95 bij Enchantra. Naast dit palette verkopen ze ook alle andere Coastal Scents paletten, neem dus zeker even een kijkje in hun webshop!

Q: Welke Coastal Scents palettes hebben jullie al in je bezit? Ik heb nu het 88 Shimmer en het 88 Metal Mania palette en ik aas op het 88 Warm en Camouflage and Concealer palette! 

Until next time,
Serena Verbon