woensdag 28 juli 2010

Nail Art How-to: Cute Cupcakes

Via de webshop Beauty by Elke ontving ik nail art stripers van NYX en daarbij had ze ook nog iets anders leuks kado gedaan, namelijk een doosje met allemaal gekleurde kleine pareltjes. Geïnspireerd door deze pareltjes maakte ik een schattig cupcake nail art design! Ain't it cute? Ik moet er wel bijzeggen dat dit een hele tijdrovende klus is, al met al was ik met 1 hand een klein uurtje bezig. Ook is het fijn om een vaste hand te hebben, aangezien je hele nauwkeurige lijntjes moet zetten bij dit design. Een uitdaging dus! Als je deze pareltjes niet hebt, kun je ook kleine strass steentjes gebruiken of stipjes zetten met verschillende kleuren nagellak.


You Need:

Een base- en topcoat, vrolijke kleurtjes voor de cupjes (ik koos diverse pastelkleuren uit het OPI Shrek setje, een lichtgele konad special polish en mijn favoriete roze Hello Kitty lak van de Hennes), een afstekende kleur (dus heel anders dan de kleuren van de cupjes) voor de frosting. Ik koos voor wit (Love at first sight van de Hennes).


Een witte en zwarte nail art pen. Dit zijn Konad 2Way nail Art Pennen via Enchantra.




Dit wiel met gekleurde mini pareltjes (platte onderkant) kreeg ik kado van Elke.

Let's Start!

Lak je nagels met een laagje basecoat en een dekkende laag basiskleur, dus de kleur die je cupjes gaan worden. Ik koos ervoor om iedere nagel een andere pastelkleur te lakken, maar je kan ook iedere nagel dezelfde kleur geven, wat jij wilt.


Het bovenste gedeelte van je nagels wordt het frosting gedeelte. Maak met je nail art pen een boogjes-lijn zoals hierboven...


...en vul de bovenkant op met de witte nagellak.


Pak nu je zwarte nail art pen en omlijn het cupjes gedeelte.


Om het cupje echt op cupje te laten lijken, zet je met zwart en wit verticale strepen zoals hierboven.


Laat alles GOED drogen en lak er vervolgens een topcoat overheen. Als je nagels nog niet helemaal droog zijn zorgt de topcoat ervoor dat alles uit gata lopen, dat zou zonde zijn. Terwijl de topcoat nog nat is breng je met een pincet de pareltjes aan op het witte gedeelte. Druk ze lichtjes aan en laat alles nu goed drogen. BELANGRIJK: de pareltjes zijn gekleurd met een kleurstof die afgeeft als je er met een topcoat overheen gaat. Breng dus geen extra laag topcoat over de pareltjes aan! Nou, het was even een tijdrovende klus, maar dan heb je ook wat. Super cute cupcake nails. Enjoy!

Finished Look


Ik ben zo trots op dit design! Het is echt heel schattig geworden en die gekleurde pareltjes maken het helemaal af. Wel jammer dat er geen topcoat overheen kan (believe me, dat gaat vlekken en wordt lelijk) want zo liggen de pareltjes er sneller af dan normaal. Dit is dus een nail art design bestemd voor een avondje stappen, een fotoshoot, of als je gewoon 1 of 2 dagen iets grappigs op je nagels wilt hebben. Langer gaat het denk ik niet mee, vrees ik. Ik ging net namelijk even thee zetten en toen raakte ik er al eentje kwijt. Oeps! 

Wat vinden jullie er van?

Until next time,
Serena Verbon

MAC VRAAG 5 (laatste!) : Welke collecties komen er in feburari (NL)?