dinsdag 13 juli 2010

Nail Art for Dummies

Een tijdje terug ben ik begonnen met Nail Art en man, sindsdien heb ik het virus flink te pakken. Dat hebben jullie vast al gemerkt door alle how-to's die ik hier heb gepost! Nu dacht ik laatst dat het wel handig zou zijn om wat persoonlijk tips en trucs te delen voor de beginnende Nail Art Noobie. 


Get your basics!
Je hoeft geen grote nagellak stash te hebben om leuke nail art designs te kunnen maken. Met slechts 2 kleurtjes kun je al veel leuks bedenken, maar een zwarte en witte lak zijn handige must-haves. Natuurlijk is het wel zo dat je met meer kleuren meer vrijheid hebt om te experimenteren. Het is raadzaam om steeds een basecoat onder je nagellak te gebruiken (ter voorkoming van verkleuring van je nagels) en als laatste een topcoat om je creatie te sealen en te beschermen. Als je eerst wilt kijken of nail art iets voor jou is schaf dan niet meteen van alles aan, dat zou zonde van je geld zijn mocht je het niet leuk vinden. Gebruik bijvoorbeeld een sateprikker om stipjes mee te maken en een oud eyeliner kwastje als striper.

Simple Life
Een andere tip die ik jullie graag wil meegeven is dat je niet meteen te moeilijk wilt gaan doen. Keep it simple! Er bestaan hele moeilijke nail art designs, medium nail art designs en werkelijk TE easy peasy nail art designs die jij (ja ook JIJ dus) gemakkelijk kunt creëren bij jezelf. Denk aan stipjes of streepjes of een diagonaal design. Een tip is om eerst lekker af te kijken bij anderen. Volg stap voor stap tutorials of bekijk video's op YouTube.


Practice, practice, practice!
Soms is het meteen een schot in de roos, soms is het beginners luck en soms bak je er gewoon geen pannekoek van. De trick is om te blijven oefenen. Het makkelijkste is om met je schrijfhand je andere hand te bewerken. Zo vind ik het nog steeds moeilijk om met mijn linkerhand mijn rechterhand te lakken (ik ben rechts). Wat ook kan helpen is oefenen op je tenen. Daar heb je beide handen voor vrij en mocht het totaal mislukken dan verstop je ze gewoon in je mooiste paar schoenen. Wat ik nu doe (smartie pants als ik ben) is mijn rechterhand lakken in dezelfde basiskleur als mijn linker, en dan alleen mijn ringvinger een nail art make-over geven. Staat best chique en het is minder moeilijk gedoe op deze manier.


Cheat it!
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Er bestaan kant-en-klare nail art stickertjes, strass steentjes, 3D attributen (I luuuv strikjes en fruit slices!) en stempels (Konad is een goeie) om je nagels mee op te fleuren.




And last but not least...Get Inspired!
Er zijn mensen die nog geïnspireerd raken van een stoeptegel, maar als jij minder creatief bent aangelegd doe dan zeker inspiratie op bij de volgende sites. Fuck Yeah Pretty Nails bijvoorbeeld is een tumblr site (een plaatjes verzamel site) met ALLEEN MAAR foto's van superleuke en creatieve nail art designs. Naast FYPN zijn er meer van dat soort sites, zoals Fuck Yeah Nail Art. Zelfde idee, net iets andere designs. Erg inspirerend en ik kijk er graag op! Verder raad ik je aan om eens om je heen te kijken. Overal in je kamer zijn er kleurencombinaties te vinden, printjes (denk aan kleding), fruit, snoepgoed of een nieuwe film, je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het omzetten tot een nail art design. Onderstaand meisje vind ik echt geniaal, en haar foto's zijn super omdat ze altijd haar inspiratie erbij zet.

Check haar andere inspired nail art hier

Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben gehad en een beetje een idee hebben hoe en waar te beginnen met nail art. Wees gewaarschuwd, het is VERSLAVEND! ;-)

Until next time,
Serena Verbon