woensdag 21 juli 2010

DIY How-to: Summer Shorts (van een oude spijkerbroek)

N.B. Als je hierboven geen video ziet, klik dan even op de roze titel en dan zie je hem daarna wel verschijnen.

Ik had een favoriete spijkerbroek van Levi's (de 571 slimfit, it makes your butt very juicy!) maar hij begon al aardig wat slijtplekken te vertonen en zelfs een gat. Geen porum dus! Weggooien kon ik niet over mijn hart verkrijgen. In bovenstaande video laten we zien hoe je een oude spijkerbroek omtovert tot een zomerse spijker short. Enjoy!




Het is zo simpel, gewoon een kwestie van de schaar erin zetten, alleen, je moet het wel even durven. Wat als er iets mis gaat? Trek daarom eerst je jeans aan en bepaal waar je wilt gaan knippen. Zet desnoods een stipje met een stift of meet de lengte op met een rolmaat. Trek je jeans uit en zet de schaar er in. Als je bang bent dat je te kort knipt, reken dan een paar centimeters extra. Remember, je kan er altijd nog wat afknippen, maar andersom wordt het lastig! Als de ene pijp geknipt is wordt het makkelijk. Vouw je broek dubbel en knip langs de lijnen de andere broekspijp af. Tadaa! You're good to go!


Ik vouw mijn short graag nog even dubbel om, voor een mooi en netjes afgewerkt resultaat. Even vastzetten met een paar steekjes en dan weet je zeker dat 'ie zo blijft zitten. Reken dan wel zo'n 3 cm extra bij het afknippen. Als je voor een wat ruigere look wilt kun je het afgeknipte randje zo laten, of rafel hem juist extra uit. It's up to you!

Je kunt iedere soort broek omtoveren tot een short. Spijkerbroeken, linnen broeken, pantalons, broeken met een hoge taille, lage taille, flair pijpen, straight of skinny, het maakt niet zoveel uit. Het is zonde om een oude versleten broek zomaar weg te gooien, dus be smart & recycle! Beter voor het milieu, en beter voor je portemonnee. 

Ik hoop dat jullie wat aan deze DIY tutorial hadden! Larissa en ik zullen de volgende keer een how-to filmen over het shirt dat op de rug is opengewerkt, omdat er zo veel verzoekjes waren :-)

Until next time,
Serena Verbon