dinsdag 6 juli 2010

BeautyLab tip: Clarins huidverzorging

Een hele tijd terug ontving ik Clarins samples bij de Douglas en ik besloot ze mee te nemen als ik ging logeren (lekker handig die kleine verpakkingen). Maar wat bleek, deze Clarins samples waren amazing! Ik heb het hier over de Gentle Exfoliator en de Beauty Flash Balm. Ik gebruik deze producten nu bijna een maand en ik merk echt verschil in mijn huidstructuur. Het werd dus tijd om de full size producten aan te schaffen en mijn goede ervaringen met jullie te delen!


De samples


Gentle Exfoliator (doux exfoliant) - prijs E 31,00


De Gentle Exfoliator is misschien niet wat je verwacht van een exfoliator. Ik verwachtte een mild schuimende reinigingsgel met scrubbende deeltjes maar deze exfoliator verwijderd dode huidcellen met behulp van tamarindeconcentraat (een tropische boom en een veelgebruikt kruid in de Indische keuken) en alpha-hydroxy-acids (fruitzuren). Ook bevat het salicylzuur, een favoriet ingredient in acne skincare. De combinatie van ingrediënten zorgen ervoor dat je huid diep wordt gereinigd door dode huidcellen op te lossen en onzuiverheden uit je poriën te trekken. Daarnaast stimuleren ze het natuurlijke vernieuwingsproces van de huid in de daaropvolgende dagen. Het witte dovenetel extract kalmeert de huid en zorgt dat de poriën worden vernauwd en de huidstructuur fijner en egaler wordt. De geur is trouwens erg lekker, heel zacht en fris, een beetje planten- of kruidenachtig.


Tamarinde peulen uit een Tamarinde boom

Wat er uit de fles komt is een gellerige lotion die je rijkelijk op een wattenschijfje aanbrengt (het schijfje moet doordrenkt zijn) om zo vervolgens je gezicht af te nemen. De lotion droogt mijn huid niet uit maar verwijderd wel extreem veel viezigheid, aan het watje te zien. Meer dan normaal heb ik het idee, ik heb nooit zo'n goede dieptereiniger gehad als deze. Na het gebruik van de Gentle Exfoliator voelt mijn huid glad, zacht en gevoed aan. Ik heb gemerkt dat bestaande littekens minder zichtbaar worden en als ik een vers litteken heb verdwijnt deze binnen 3 a 4 dagen compleet. Mijn teint is inderdaad egaler, helder en stralend en oogt heel fris en mooi. Love it! In de gebruiksaanwijzing staat dat dit product tot 2 keer per week gebruikt mag worden maar ik gebruik het eerlijk gezegd iedere dag. Het is zo'n milde peeling en ik heb het idee dat mijn vette huid het best kan hebben zo vaak. It works for me!

Beauty Flash Balm - prijs E 35,00


Om de stralende teint verkregen door de Gentle Exfoliator nog stralender te maken gebruik je Beauty Flash Balm, een romige, niet vette balsem die onmiddellijk zorgt voor een prachtig stralend en fris gezicht. Het bevat extracten van de olijfboom, hamamelis (toverhazelaar), rijstkorrels en algen. Deze ingrediënten zorgen o.a. voor een gladdere, stevige, zachte en gehydrateerde huid. Fijne lijntjes vallen minder op en vermoeidheidstekenen worden uitgewist waardoor je er in 1 klap fris en fruitig bijloopt. Beauty Flash Balm is niet alleen een hydraterende dagverzorging, ook is het een prima basis voor je make-up (het houdt langer) en een verzorgend masker.


Hamamelis virginiana - Toverhazelaar

Ik heb de Beauty Flash Balm nog niet als masker gebruikt maar ik gebruik het wel iedere dag voordat ik naar mijn werk ga. In de gebruiksaanwijzing staat dat je het niet moet wrijven dus ik 'klop' het altijd maar op mijn gezicht, hals en decolleté. Nadat je de Balm hebt aangebracht moet je zo snel mogelijk je make-up aanbrengen, die heb ik dan ook al gereed staan naast me. Ik denk dat de Balm en je foundation en/of concealer nog kunnen gaan mengen met elkaar wat voor een extra mooi effect zorgt. Ik kan me geen andere reden bedenken waarom je het zo snel na elkaar zou moeten aanbrengen.

In ieder geval, als alles erop zit kijk ik heel tevreden in de spiegel: ik zie een fris meisje die startklaar is om aan een lange werkdag op het lab te beginnen. Mijn huid ziet er gladder, egaler en stralender uit dan voordat ik deze Clarins producten ontdekte. Wow! Wat mij betreft is Beauty Flash Balm een onmisbare beauty must-have. Het is zowel een make-up primer, een mooimakende dagcreme en een hydraterend masker. Heel efficient en het doet wat het beloofd. Oh, en het ruikt heerlijk zacht, het doet me een beetje denken aan de geur van babyolie zoals Natusan (geloof ik).


De full size producten

Beauty Flash Balm (35 euro) samen in combinatie met de Gentle Exfoliator (31 euro) geven mijn huid iedere dag een oppepper waardoor mijn huid er stralend en gezond uitziet. Mijn huidstructuur is verbeterd en littekens vervagen of verdwijnen zelfs compleet. Zelf heb ik een acne-gevoelige, gecombineerde huid maar deze producten zijn volgens mij niet perse aan een bepaald huidtype gebonden. Het is in ieder geval geschikt voor de gevoelige huid aangezien de formules heel mild zijn en ik zelf ook nergens last van had.


Deze foto is genomen nadat ik mijn huid heb gereinigd en ingeklopt
met bovenstaande Clarins producten. Yay for glowy skin!

Ik ben heel erg tevreden met bovenstaande Clarins skincare en ik wilde mijn ervaringen graag met jullie delen. Natuurlijk is iedere huid weer anders dus kan het heel goed dat deze producten helemaal niets doen voor jou. Het is in ieder geval de moeite waard om even in gedachten te houden mocht je binnenkort op zoek gaan naar een skincare lijn. En als je aan samples kunt komen, probeer ze dan zeker even uit!

Q: Als jullie er ervaring mee hebben, wat is dan jouw mening over Clarins skincare?

Until next time,
Serena Verbon