dinsdag 27 juli 2010

Beauty Tip: Navulbare reisflesjes

In de zomervakantie ligt er altijd ineens een overvloed van dit soort soort navulverpakkingen in de schappen. Maar deze flesjes zijn niet alleen handig voor op reis, oh no! Ik kocht bovenstaande set van twee navulbare reisflesjes voor €1,99 bij de Etos omdat ik de onhandige verpakking van mijn make-up remover zat was!


Zoals jullie in de review van de Andrea Garland Chamomile & Geranium Cleanser hebben kunnen lezen ben ik er dik tevreden mee! Het is echt mijn favoriete oogmake-up remover, het verwijderd HEEL VEEL make-up met weinig moeite en het is gemaakt met 100% natuurlijke ingrediĆ«nten. Nice! Het enige nadeel was de verpakking, dat is namelijk een pot. Ik doopte steeds mijn wattenschijfje in de pot en op zich ging dat prima, maar laatst nam ik de pot mee uit logeren en bleek hij bij aankomst flink gelekt te hebben. Mijn hele make-up tasje zat onder plus een aantal make-up producten, echt een geklieder en zo zonde! De pot zelf was ook glibberig geworden en kreeg ik amper nog open.

Ik wilde sowieso wat aan de verpakking doen en dit was dus de druppel! Uit het setje 'navulbare reisflesjes' nam ik de grote fles van 100 ml met het pompje. Het andere flesje is trouwens een 50 ml flesje met spray. De cleanser heeft de structuur van magere yoghurt dus ik kon het gemakkelijk overgieten in het reisflesje...


...en dit is het eindresultaat!


Voortaan breng ik gewoon de cleanser aan op mijn watje met een druk op het pompje. Geen geklieder meer! En als ik de cleanser mee uit logeren neem (of op vakantie) hoef ik alleen maar het pompje naar rechts te draaien om hem te sluiten, en eventueel een extra plakbandje eromheen te wikkelen. Het enige nadeel is dat dit flesje nu geen etiket heeft, maar dat is zo opgelost met een handgeschreven etiket, of door met een watervaste stift op de fles te schrijven wat er in zit.

Ik gebruik dit flesje nu voor mijn cleanser, maar een reinigingsmelk of een niet al te dikke bodylotion of handcreme kunnen hier ook gemakkelijk in. Of wat dacht je van een (foaming) reinigingsgel, shampoo, douchegel of conditioner? Zo'n pompflesje is veel handiger en sneller dan een fles die je eerst op moet pakken, open moet klikken en moet knijpen.

In de vakantie periode word je dus doodgegooid met dit soort reisverpakkingen, maar ik raad jullie aan om er echt een paar in te slaan! Ze kosten slechts een paar euro, maar ze komen altijd goed van pas. Ga je er niet mee op reis of uit logeren, dan kun je de flesjes en potjes altijd goed gebruiken om restjes beauty producten in over te brengen. En als je eens een DIY beauty recept wilt uitproberen (een beach spray, een appelciderazijn haarspoeling, facial cleansing oil, vloeibare african black soap, etc.) dan komen dit soort verpakkingen helemaal goed van pas! Een aanrader dus!

Until next time,
Serena Verbon