zondag 6 juni 2010

Review: Rituals Wai Wang body exfoliating cream

Het eerste product dat ik wil reviewen uit Rituals' nieuwste Tao lijn is Wai Wang, een body exfoliating cream. Een met aandacht uitgevoerde scrub-behandeling is tegelijkertijd een vorm van zelf-massage, waarbij de circulatie van de levensenergie Qi en de bloedcirculatie wordt bevorderd, terwijl de geest ontspant. Deze aandacht voor je innerlijk wordt in uiterlijke schoonheid zichtbaar. Wai Wang betekent dan ook: je straalt het koninklijke naar buiten uit.



Wat me meteen opvalt is het schitterende ontwerp van de verpakking. De verpakking is mooi mintgroen met een authentiek Chinees design van bloesems, bloemen en blaadjes. Heel romantisch en Zen. De zijkant bevat een oud Chinees gezegde;

If there is light in the soul, there will be beauty in the person

De binnenkant is rood, een traditionele feestelijke kleur onder de Chinezen. Bij opening van het doosje stuit je op de volgende wijsheid die uitlegt waar Tao voor staat:


In de doos zit een grote tube van 200 ml. De meeste scrubs die ik ken zitten in een potje. Iedere keer als je dan wat scrub pakt is er een vrij grote kans dat er water in de scrub komt (water zorgt voor bacteriën en verminderd de kwaliteit en houdbaarheid van de scrub). Scrub in een tube heeft hier geen last van en is naast gemakkelijk ook erg hygienisch. Ook is de scrub zo dik dat 'ie met geen mogelijkheid uit de tube zou lekken tijdens een vliegreis bijvoorbeeld. Ideaal dus om mee te nemen op vakantie, aangezien je met scrubben een mooi egaal bruin kleurtje krijgt. Pluspunten alom!


De scrub zelf is heel licht mintgroen en heeft een dikke, cremige structuur met fijne scrubdeeltjes. Wat me meteen opvalt is de heerlijke, zachte geur. Het ruikt bloemig, sensueel, vrouwelijk en exotisch. Ik ben een pietlut als het op geuren aankomt, maar als Wai Wang ook als eau de toilette verkrijgbaar zou zijn zou ik het zeker aanschaffen! Echt lovely!

Een geur die u als een fluweelzachte cocon omhult, met bloemrijke topnoten van witte rozen en lenteseringen. Na deze eerste zachte en delicate impressie verspreiden zich de wonderlijke, indrukwekkende middelnoten van oosterse herkomst. Een elegant samenspel van witte bloemen zoals de gardenia, ylangylang en de exotische frangipani zorgt voor een weldadig, ontspannen gevoel. En dat gevoel vervliegt niet zomaar want in de basisnoten zijn de warme balsemieke geuren van witte muskus en kostbaar sandelhout perfect in balans.


Maar hoe scrubt 'ie? Wai Wang is een cremige scrub met ultrafijne bamboedeeltjes die heel mild maar effectief scrubben. De scrub zelf voelt rijk en voedend aan op de huid, schuimt overigens niet, maar verdeeld desondanks prima over mijn lichaam. Na het afspoelen voelt mijn huid gevoed maar niet vettig aan. Ook is mijn huid super zacht en glad en de geur ruik je nog lekker lang na. Hmmmm! Wai Wang is door zijn mildheid overigens ook op de delicatere plekken te gebruiken zoals hals en decolleté. 

Wai Wang is de perfecte scrub voor mensen die houden van een voedende scrub zonder dat er een olie laagje achterblijft op de huid. Wai Wang is er ook voor mensen die een gevoelige huid hebben en dus  de grovere zout- en suikerscrubs niet goed kunnen verdragen. En Wai Wang is er voor mensen die meteen verliefd zijn op de heerlijke geur en voor mensen die graag een scrub mee op reis willen nemen. Ach, ik kan nog veel meer redenen bedenken, maar ik zou zeggen ren naar de winkel, ruik de scrub, voel de structuur en je bent verkocht!

Wai Wang kost € 12,90 en is te koop in alle Rituals filialen of via de Rituals Webshop [Official Site].

Until next time,
Serena Verbon