woensdag 2 juni 2010

Review: Burt's Bees Radiance

Een tijdje terug vertelde ik jullie hier wat over Burt's Bees, het bestverkochte natuurlijke cosmeticamerk wereldwijd. Ik heb alle producten nu ruim een tijdje geprobeerd, dus ik vond het tijd voor een review! Vandaag behandel ik de Radiance producten, de dagcrème en de oogcrème. 


Radiance Day Cream
De verpakking 

"Burt's Bees Radiance Day Cream bevat Royal Jelly, een van de meest voedzame moisturizers uit de natuur. Daarnaast bevat de creme extracten en olien van kruiden en planten die de natural glow van je huid benadrukken en stimuleren. Bijpollen voeden je huid, Wilde Kersenschors extract kalmeert en Burdock (Kliskruid) en Birch (Berk) extracten dragen bij aan het verminderen van fijne lijntjes. Radiance Day Cream zorgt voor een stralende, jonger uitziende huid."

De pot - 55 gram voor € 23,95


Royal Jelly is heel erg voedzaam. Het wordt gemaakt van nectar, pollen, bloemen, vitamines, mineralen en andere ingrediënten uit de natuur. Het is een kostbare en mysterieuze substantie die honingbijen produceren om geselecteerde baby bijtjes mee te voeden. De baby bijtjes gevoed met Royal Jelly groeien uiteindelijk uit tot de Koningin (vandaar de naam Royal Jelly, wat Koninklijke Pudding betekent). De Koningin leeft 40 keer langer dat haar werkbijen en is ook vele malen groter. 


Swatch


De creme gebruik ik nu ruim een week en mijn huid is er gek op. Het is eerder een fluid dan een creme, omdat de substantie heel vloeibaar en licht is. Je hebt daarom maar een piepkein beetje nodig voor je hele gezicht en hals. De crème trekt razendsnel in en voelt niet vet aan, maar zorgt wel voor de nodige moisturizing. Mijn doorgaans gevoelige huid krijgt geen prikkend en brandend gevoel, integendeel. Na het douchen heb ik altijd rode vlekken in mijn gezicht, en na het aanbrengen van deze Radiance Day Cream lijken de vlekken zelfs sneller weg te trekken.De crème is licht geparfumeerd met een aangename, subtiele geur. Het bevat geen parabenen en bestaat voor 98,20% uit natuurlijke ingrediënten. Dat staat op het doosje en op de website, leuk dat ze zoiets aangeven vind ik. Enne, of het illusie is weet ik niet, maar ik vind mijn huid er inderdaad stralender uitzien! 


Radiance Eye Cream
De verpakking

"Burt's Bees Radiance Eye Cream bevat Royal Jelly die de huid verzacht, de natural glow versterkt en de vochtbalans rondom de delicate huid van je ogen herstelt. Je straalt binnen een oogwenk!"

De pot - 14,25 gram voor $ 17,99


De oogcrème bevat dezelfde basis als de dagcrème maar bevat andere extracten en olien van planten en kruiden die gericht zijn op de verzorging van de tere ooghuid. De substantie is hetzelfde, vrij vloeibaar, dus ook van dit product heb je slechts een speldenknopje nodig per oog. Het brengt gemakkelijk aan en trekt supersnel in, I love it! Het voedt de huid rondom mijn ogen de hele dag door, ik heb er sinds ik het gebruik nooit meer droge plekjes. Oog de oogcrème is parabeenvrij en bestaat voor 98,20% uit natuurlijke ingrediënten.

Pas toen ik onderstaande foto goed bekeek, gemaakt in het zonlicht, zag ik dat de creme ook hele fijne, subtiele shimmers bevat. Deze shimmers dragen wellicht hun steentje bij aan de heldere, frisse oogopslag die ik krijg na het aanbrengen van deze oogcrème !


Swatch


Al met al ben ik dus zeer tevreden over deze Radiance producten van Burt's Bees. Ik vind het erg fijn dat de producten parabeen-vrij zijn en gemaakt zijn van zo veel mogelijk natuurlijke ingrediënten. Ook fijn is het feit dat dit op de verpakking en de website vermeldt staat. De producten zijn, naar mijn mening, vrij betaalbaar en kwalitatief erg goed. Koop Burt's Bees producten bij een Sephora bij jou in de buurt. *edit* Ik belde net met Sephora en ze verkopen wel de Radiance Day Cream maar niet de Radiance Eye Cream (bummer...). Die laatste zou je dan toch in het buitenland of via een webshop moeten scoren...

N.B. Omdat producten van Burt's Bees vaak bijenproducten bevatten zijn ze doorgaans niet geschikt voor veganisten. 

Burt's Bees [Official Site]

Until next time,
Serena Verbon