zaterdag 19 juni 2010

Review: Andrea Garland Chamomile & Geranium Cleanser

Een tijdje terug liet ik jullie kennis maken met Andrea Garland, een Brits merk met handgemaakte, natuurlijke cosmetica. Ik vind het super om dit soort merken te ontdekken, alles is met de hand gemaakt, de recepten zijn zelf bedacht en er wordt veel zorg aan de verpakkingen besteed. Het geeft me het gevoel alsof dit product speciaal voor mij alleen is gemaakt, snap je? Ik bestelde de Chamomile and Geranium Cleanser omdat ik een product zoek die mijn oog make-up kan verwijderen zonder dat het gaat prikken. Ik kan jullie vast vertellen dat ik er een nieuw favoriet product bij heb!



De cleanser is verpakt in een originele donkerbruine apothekers zalfpot. Dat vind ik als analist op een apothekerslab natuurlijk al een pluspunt! Op het etiket staan duidelijk de ingrediĆ«nten vermeldt, een leuke illustratie en de houdbaarheidsdatum die er met de hand op wordt gestempeld.


De cleanser heeft de substantie van een lotion; het is niet zo dik als een creme of zalf maar het is ook niet heel vloeibaar. Toch is het vrij vloeibaar. De lotion is wit van kleur (geen toegevoegde kleurstoffen) en ruikt subtiel naar citrusvruchten. Het heeft een frisse, fruitige en natuurlijke geur die ik erg prettig vind. Aan deze cleanser zijn etherische oliĆ«n toegevoegd van kamille, geranium, sinaasappel en citroen.


Maar hoe werkt 'ie? Dit is wel een beetje lastig, de cleanser moet je namelijk aanbrengen op een wattenschijfje. Een tube of fles is daar ideaal voor, maar dit is een pot! Wat ik doe is het watje dubbelvouwen en dan een puntje in de pot dopen, werkt ook prima. Weliswaar minder handig en als je te diep doopt ga je kliederen, maar dat is iets wat je snel genoeg onder controle hebt. Bovendien is deze verpakking van recyclebaar glas en beter voor het milieu in tegenstelling tot plastic materiaal, dus ik heb het er wel voor over.

Een beetje cleanser op het watje

Wat ik altijd doe is het watje lichtjes 10 seconden op mijn oog drukken en vervolgens de make-up er vanaf vegen. Dat is beter dan meteen beginnen met wrijven, daar krijg je alleen maar rode ogen van en sneller rimpels. Yeah, that's right!

Met slechts 1 veeg haal ik 90% van mijn oog make-up eraf. Ik keer het watje om en haal de restjes weg die voornamelijk onder mijn oog zitten. And the best part is: het prikt totaal niet! De huid rondom mijn ogen geven geen krimp, geen prik of roodheid, niets! Whiiie! Een natuurlijk product dat perfect mijn oog make-up reinigt zonder te prikken, ik kan niet anders dan lovend zijn over deze cleanser.

Ik gebruik de cleanser alleen als oog make-up remover, maar ook het gezicht is hier prima mee te reinigen. Met mijn vette huid heb ik een speciale dieptereiniger nodig dus gebruik ik iets anders voor mijn gezicht. Als je je gezicht hebt gereinigd met deze cleanser, nog even naspoelen met lauwwarm water and you're good to go!


Andrea Garland Chamomile and Geranium Cleanser kost 12 GBP, want vandaag de dag neerkomt op ongeveer € 14,40. Dat lijkt erg veel, maar het is dan ook een grote pot met 120 ml cleanser die heel zuinig is in gebruik. Het is goedvoor het milieu en voor je huid, vooral voor de gevoelige huid die snel gaat prikken bij producten met allerlei chemische toevoegingen zoals parabenen en kleur- en geurstoffen. Een aanrader dus!

Shop Andrea Garland  [Official Site]
Shop Asos [Official Site]

Until next time,
Serena Verbon