maandag 7 juni 2010

Opening Make Up Store Amsterdam


Vorige week woensdag 2 juni was de officiële opening van Make Up Store Amsterdam. Tijdens mijn citytrip Kopenhagen maakte ik al kennis met dit merk en ik vroeg me toen al af waarom dit geweldige make-up merk ons land nog niet had ontdekt. Mijn wensen moeten gehoord zijn want voila, 2 maanden later opent het eerste Make Up Store filiaal zijn deuren aan de Heiligeweg Amsterdam. De Heiligeweg is een grote zijstraat van de welbekende Kalverstraat en zit slechts 2 deuren verwijderd van de M.A.C. Pro Store.


Make Up Store is een niet al te groot filiaal die modern is ingericht met zwart lak en stellages waar de producten in liggen. De stellages bevinden zich links en rechts aan de wand en bevatten een scala aan make-up in alle kleuren van de regenboog. De echte make-up freak kan zijn hart hier flink ophalen want er is eindeloos veel keuze. Hoewel sommige producten zo extreem zijn dat ze waarschijnlijk alleen voor (fashion)shoots worden gebruikt, is Make Up Store niet speciaal gericht op visagisten. Make Up Store is er in eerste instantie gewoon voor de consument.

Bij binnenkomst werden we hartelijk onthaald met heerlijke hors d'ouvres en een glas wijn. De wijnglazen waren bedrukt met de letter M, het logo van Make Up Store en tevens de eerste letter van de naam van de oprichter Mika.





We mochten rustig op ons gemakje rondkijken, foto's maken en vragen stellen aan de Make Up Artists die er rondliepen. Hieronder wat overzichtfoto's van de winkel;




Stellage met lippenstiften en lipgloss





Wat ik erg prettig vond was het feit dat de producten achter de testers liggen. Het bevorderd wel heel erg de koopkracht;  je test iets, je vind het mooi, je pakt het product en je rekent af. Bij parfumerien en bij de M.A.C. bijvoorbeeld moet je eerst een verkoper of MUA om het product vragen die ze dan vervolgens uit een la trekken. Bij drukte in de winkel heb ik vaak het geduld niet om te wachten tot iemand het product voor me pakt, en vertrek ik. Wat dit betreft scoort de Make Up Store dus zeker pluspunten!

Na een tijdje werd er op een wijnglas gepingeld en hield de manager van de store een kleine toespraak en introduceerde ze haar team. Er was zelfs een collega uit Zweden overgekomen om het nieuwe team de speciale trucjes en kneepjes van Make Up Store bij te brengen.


De Zweedse MUA laat me zien hoe je het beste Wonder Powder kunt aanbrengen

De prijzen van Make Up Store zijn vergelijkbaar met make-up van Clinique, Biotherm en M.A.C. De kwaliteit is sehr gut, en de winkel is zeker een bezoekje waard. Mijn aanraders zijn de oogpotloden (ze brengen zacht aan en zijn er in heel veel verschillende kleuren), de hoog gepigmenteerde Cybershadow (de kleinere doosjes) en de lipstick sealer. Dit laatste product bracht ik aan over een knaloranje lippenstift die er na een All-You-Can-Eat-Sushi nog aardig goed op zat. Nice!

Bij vertrek ontvingen we nog een leuke limited edition linnen tas met daarin het laatste M Magazine en een Microshadow in de kleur Across.


Fun Fact: Mika, de oprichter van Make Up Store heeft elk kleurtje nagellak vernoemd naar een van zijn medewerkers. Cute!

Binnenkort reviews en looks met producten van Make Up Store! Zijn jullie er al geweest? En zo ja, nog wat moois gescoord?

Make Up Store [Official Site]

Until next time,
Serena Verbon