maandag 7 juni 2010

Review: Burt's Bees Lip Shimmer

De Lip Shimmers van Burt's Bees zijn super populair en van velen de favoriete tinted lipbalm. Geen wonder dat ik stond te springen om er eentje uit te proberen!  Lip Shimmers zijn er in 11 kleuren waaronder Champagne, Guava, Watermelon, Rhubarb, Raisin, Fig, Merlot, Papaya, Nutmeg, Cocoa en Toffee. Ik heb een Lip Shimmer in Papaya die mooi staat bij mijn gebruinde huid.


Burt's Bees Lip Shimmers hebben dezelfde formule als de bestseller original lip balm maar dan met een flinke teug glamour. Deze lip balms zijn namelijk gekleurd met minerale kleurstoffen en bevatten glinsterende shimmers. Vandaar ook de naam Lip Shimmers.

Lip Shimmers zitten in een slanke huls en hebben een handig draaisysteem. Aan de onderkant zit een knop en als je daar aan draait komt de Lip Shimmer naar boven. Wees alleen niet te enthousiast met draaien, als de Lip Shimmer er eenmaal uit is kun je hem niet meer naar beneden draaien.


Mijn Lip Shimmer brengt heerlijk smooth op, hij glijdt lekker over mijn lippen en geeft ze meteen een kleurtje. De kleur op mijn lippen is niet zo donker als de Lip Shimmer zelf, maar het is ook weer niet heel sheer, het zit er een beetje tussen in. De kleur staat prachtig bij mijn getinte huid en het lijkt of mijn hele gezicht een oppepper krijgt. Nice! De kleur is een paar tinten donkerder dan mijn eigen lipkleur en moeilijk te omschrijven. Ik zou zeggen een oranje/bruine, donkere koraalkleur. De shimmers zijn subtiel aanwezig, ze zijn goud- en regenboogkleurig en vallen meer op naarmate de Lip Shimmer van mijn mond verdwijnt. 

Papaya met flits

Full Face met flits


Swatch in daglicht zonder flits

De Lip Shimmers bestaan voor 100% uit natuurlijke ingrediĆ«nten waaronder bijenwas, zonnebloem olie, cacaoboter en pepermunt olie. De ingrediĆ«nten zijn speciaal gekozen omdat ze erom bekend staan goed te zijn voor een droge huid. Lip Shimmers drogen inderdaad mijn lippen niet uit, sterker nog, de velletjes die er eerst zaten waren na 2 dagen verdwenen! Lip Shimmers zijn niet alleen super verzorgend, ook geven ze een prachtig kleurtje met subtiele shimmers en 'smaken' ze heerlijk fris naar pepermunt. Erg fijn!

Als ik van de zomer naar Florida ga sla ik zeker nog een aantal kleurtjes Lip Shimmers in. Champagne, Guava en Fig staan al op mijn verlanglijstje! Ze kosten in Nederland zo rond de € 7,00.

Koop Burt's Bees producten bij een Sephora bij jou in de buurt.

N.B. Omdat producten van Burt's Bees vaak bijenproducten bevatten zijn ze doorgaans niet geschikt voor veganisten.

Burt's Bees [Official Site]

Until next time,
Serena Verbon