woensdag 30 juni 2010

Ook vandalen zijn wel eens verliefd

Soms loop je op straat en valt je oog op een graffiti tekst op de muur, heeft iemand iets in het nog natte beton geschreven of staat er een tekst in de wc-deur gekrast. Vaak zijn dit gewoon namen, scheldwoorden of ranzige zinnetjes maar soms laat de vandaal zich van zijn gevoelige kant zien. Ik heb een aantal foto's opgenort van grafitti die stiekem toch wel heel erg lief zijn. Ze toverden bij mij in elk geval een brede glimlach op mijn gezicht.


This much

STOP in the name of love

But I'm soft inside

I can't get out of what I'm into with you

I'm a lonely lego with no one to click with

Look after my heart...I've left it with you

Love each other

I loved you all along

Someone loves you

Aaaaw! Zijn ze niet cute? Het zijn echt lieve en inspirerende teksten en het is eigenlijk belachelijk dat dit soort dingen strafbaar zijn, niet? Als ik op het toilet zou zitten en ik lees 'Someone loves you' dan kan ik dat alleen maar waarderen. 

Zijn jullie ook wel eens van dit soort love graffiti of andere vormen van vandalisme tegengekomen die (ondanks het feit dat ze illegaal zijn) mooi, lief en inspirerend zijn? Misschien loop je er wel iedere dag langs of kom je het toevallig tegen.

Maak ik dat geval een foto en mail het naar starpede@hotmail.com met als onderwerp love graffiti. Vermeldt er ook even bij waar je het hebt gefotografeerd. Als ik een aantal leuke inzendingen binnen heb maak ik er weer een post van, want ik word helemaal blij van dit soort dingen en ik hoop jullie ook! Onder de inzenders verloot ik een leuke beauty prijs.

Until next time,
Serena Verbon