woensdag 30 juni 2010

How-to: Ombre Nails (Sponging Technique)

Volgens mij is mijn enthousiasme (en fascinatie) met nail art begonnen bij de ontdekking van Ombre Nails. Ik heb er al een aantal keren eerder over geschreven en omdat het mijn vrije dag is vandaag had ik lekker de tijd om het eens uit te proberen. En raad eens wat? Het is stukken makkelijker dan het eruit ziet. 


You need

Een basecoat, drie kleuren nagellak die samen voor een mooie kleurverloop zorgen, en een topcoat. Ik koos voor Bella's Choice (Turkoois) en Blue My Mind (Hemelsblauw) van Hennes en Mauritz en de Vamp Polish van Eyeko (Blauwzwart).


Om het airbrush effect van ombre nails te creĆ«ren gebruikte ik een make-up sponsje. Deze zijn van Cosmopolitan, te koop bij Kruidvat.

Let's Start!

Lak je nagels met een enkele laag basecoat en vervolgens met een dekkende laag basiskleur. Bella's Choice heeft slechts 1 laagje nodig om geheel te dekken.


Pak je sponsje en lak er een paar keer dik overheen met je tussenkleur. Je zal merken dat het sponsje alles opzuigt, dus nadat je de nagellak op het sponsje hebt aangebracht moet je snel werken. Wees niet te zuinig met je lak, breng eerder te veel aan dan te weinig.


Pak je sponsje goed beet en begin de tussenkleur bij het uiteinde van je nagels (op dit plaatje dus bovenaan, bij je nagelrand) aan te brengen door het sponsje op en neer te bewegen met drukkende, stuiterende bewegingen. Werk vanaf het uiteinde naar je nagelriem toe en probeer de kleur geconcentreerder te houden bij de nagelrand. Het mooiste effect krijg je als je ongeveer de helft of driekwart van je nagels bedekt met de tussenkleur. De structuur van het sponsje zorgt voor het airbrush effect die de kleurovergang mooi uit laat komen.


Pak nu je donkerste kleur en herhaal bovenstaande stap, maar zorg ervoor dat je deze kleur concentreert bij je nagelrand. Het mooiste effect krijg je als je ongeveer een kwart van je nagels bedekt met deze donkerste en tevens laatste kleur.


Zoals je ziet kan het gebeuren dat je met het sponsje naast je nagels gaat werken zodat je vingertoppen onder de nagellak komen te zitten. Haal dit voorzichtig weg met een tissue of wattenstaafje. Wattenschijfjes zijn te lomp en gaan pluizen en verpesten al je werk. Zonde! Als alles schoon is breng je nog een laag topcoat aan om alles te sealen. 

Final Result




Mooi he? Ik ben echt trots op mezelf dat het me meteen de eerste keer zo goed gelukt is. Ik weet zeker dat jullie het ook kunnen! Gaan jullie het ook proberen?

Een aantal andere mooie kleurencombo's zijn bijvoorbeeld: 
Zachtroze, paarsroze, aubergine.
Geel, oranje, rood/fuchsia.
Wit, grijs, zwart.

Until next time,
Serena Verbon