dinsdag 15 juni 2010

How-to: Strawberry Nails

Whoohoo! Ik zat al weken met deze Strawberry Nails in mijn hoofd maar ik had geen gele en groene nagellak. Vandaag liep ik langs de Kruidvat en scoorde ik goedkope lakjes van Essence en ben ik meteen aan de slag gegaan. Hieronder leg ik stap voor stap uit hoe je deze Strawberry Nails kunt creĆ«ren. Het is echt niet ingewikkeld en perfect voor de nail art beginner. Kijken jullie mee?


You Need...
Base coat, rode of roze nagellak als basis kleur (Gynics 53), groene nagellak voor het kroontje (Essence Colour & Go in Check me Out), gele nagellak voor de zaadjes (Essence Show Your Feet in Sunshine 4Ever) en een topcoat. Verder een striper (of een smal kwastje, bijvoorbeeld van een eyeliner) en een sateprikker.

Let's Start!
Lak je nagels met een laagje base coat en vervolgens met de basiskleur. 
Ik koos voor rood maar roze is ook erg leuk. Zorg dat het laagje goed dekkend is.


Doop de striper (ik gebruikte een eyeliner kwastje) in de groene lak 
en lak een randje groen zo dicht mogelijk tegen je nagelriem aan.


Teken vanuit de groene rand de omlijning van  3 of 4 driehoekjes...

...en kleur alles in. Dit is het kroontje!


Om de aardbei look compleet te maken mogen de zaadjes (pukkeltjes) niet ontbreken! Doop de sateprikker in de gele nagellak, veeg het af aan de rand, tot er een piepklein druppeltje aan de punt hangt. Druk de prikker schuin op het rood gelakte gedeelte zodat er geen stipjes ontstaan maar iets tussen een stipje en streepje in. Laat het geheel drogen. Ik heb het in de gaten gehouden en het is niet langer dan een kwartier (in de tussentijd ga ik altijd even op de computer). Om alles zo lang mogelijk mooi te houden en te sealen lak je er nog een laagje topcoat overheen. 

Finished Look!


Get Inspired...




(foto's via Fuck Yeah Pretty Nails)

Veel plezier met het maken van je eigen Strawberry Nails! Ik heb alweer nieuwe ideeen voor een volgende how-to. Echt leuk dat jullie net zo enthousiast zijn als ik :-)

Until next time,
Serena Verbon