vrijdag 25 juni 2010

How-to: Rainbow Leopard Nails

Volgens  mij zeg ik bij iedere nieuwe nailart how-to dat deze nog makkelijker is dan de vorige, maar ik meen het! Ook deze Rainbow Leopard Nails zijn ontzettend simpel om te maken. Nailart met luipaardprint is natuurlijk oud nieuws, dus het leek me leuk om het printje nu eens in een kleurig, zomers jasje te steken. 


You need
Een goede basis- en topcoat (ik gebruikte die van Rituals). Een basiskleurtje (Hennes en Mauritz Blue My Mind) en bijpassende kleurtjes voor de vlekken (Sephora by O.P.I Techno Girl en Hennes en Mauritz Bella's Choice). Om de vlekken te omlijnen gebruikte ik een Konad 2Way Nail Art Pen.

Let's Start!
Lak je nagels met een basecoat en een dekkende laag basiskleur. Dit is voor het eerst dat ik een Hennes en Mauritz lakje uitprobeer en ik moet zeggen: prima kwaliteit (geen top kwaliteit, maar wat wil je voor €3,95). Van Blue My Mind had ik slechts 1 laagje nodig, het is een creamy lakje die goed dekt. 

Pak vervolgens een afstekende maar bijpassende kleur om vlekjes mee te maken. Ik koos voor een turquoise/mint kleurtje. Strijk je kwastje heel goed af en druk het op je basislak. 

Pak er een ander kleurtje bij en maak hier ook vlekken mee, de nagel opvullend met vlekjes.

Maak geen stippen maar vlekken, grote en kleine, sommige een beetje uitgerekt of gebogen. Het ziet er nu nog uit als een vrolijke kliederboel maar daar gaat snel verandering in komen. We gaan de vlekken omlijnen met zwart zodat ze daadwerkelijk de vorm van een luipaardenvlek zullen aannemen. Een tip is om een luipaardprintje als voorbeeld te nemen;



Zoals je ziet zijn de vlekken niet geheel omlijnd en op sommige plekken is het zwart dikker dan op andere delen van de vlek. Teken met je nailart pen lijntjes om je vlek heen maar sla wat stukken over voor een reëel effect. Het is juist de kunst om het er niet te perfect uit te laten, dus probeer de lijntjes zo nonchalant mogelijk te plaatsen.

Als alles droog is lak je het nog eens na met een topcoat. Een topcoat zorgt voor extra shine en beschermd je nailart kunsten.

Final result

Ziet dat er niet vrolijk uit? En zo ontzettend easy. Luipaardenprint met een twist, I like it! Ik vind deze heldere kleurencombo erg geslaagd maar ik weet zeker dat andere kleurencombinaties ook erg mooi zullen zijn. Varier gewoon met kleuren die jij mooi vind en in huis hebt. 

Until next time,
Serena Verbon