vrijdag 25 juni 2010

Fashion goes Beauty!


De lijn tussen fashion en beauty is maar dun, een opvallende kleur lipstick of een vrolijk kleurtje nagellak kun je ook heel goed als fashion accessoire meerekenen. Of je nu je makeup aanpast aan je kleding of juist andersom, fashion en beauty zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Merken als Chanel, Dior en Yves Saint Laurent hadden dit snel door en ontwikkelde als aanvulling op hun haute couture prachtige parfum- en cosmeticalijnen. De laatste tijd zijn het niet alleen haute couture modehuizen die een cosmeticalijn ontwikkelen maar juist de goedkopere winkelketens.


Ik geloof dat Hennes en Mauritz een van de eerste kledingketens was die een paar jaar terug startte met een cosmeticalijn. Dit jaar heeft American Apparel nagellakjes in hun assortiment opgenomen en sinds kort verkoopt de accessoire winkel Pieces ook ineens nagellak bij de kassa. De Britse winkelketen Topshop kwam dit jaar met een gehele cosmeticalijn uit die, naar wat ik heb gelezen, erg goed bevalt. In Amerika lanceerde American Eagle hun Aerie Makeup lijn en Forever21 hun Love and Beauty lijn. Victoria's Secret verkoopt al een aantal jaren cosmetica naast hun lingerie.


Hennes en Mauritz Makeup 



Nail Laquer van American Apparel


Topshop Makeup


Aerie Makeup by American Eagle


Love and Beauty by Forever 21


Victoria's Secret Ultimate Makeup Kit

Het is een ware trend aan het worden! Cosmeticalijnen ontworpen door winkelketens is echt in opkomst. Zelfs de fashion webshops hebben dit door; ook Asos.com en UrbanOutfitters.com hebben een beauty sectie aan hun webshop gevoegd. What's next? Vero Moda, Vila, Sting, Forecast?

Ik had tot vandaag een vooroordeel over cosmeticalijnen in winkelketens. Ik zag het namelijk als tweederangs make-up, iets wat je toevallig tegenkomt als je aan het shoppen bent voor kleding en dan gemakkelijk als extraatje in je winkelmandje werpt. De kwaliteit zal wel ruk zijn, maar het is goedkoop dus dat was te verwachten. Toch?


Wrong! Momenteel heb ik de lakjes van Hennes en Mauritz op en man, wat een mooie kleuren. Ze dekken meteen na 1 laagje al. Ze zijn iets aan de dikke kant en als je te weinig aanbrengt gaat het strepen maar als ervaren lakker moet het mooi op je nagels te krijgen zijn. Niets te klagen! En dat voor die € 3,95. Ik moet ook toegeven dat ik vandaag rechtstreeks naar de lakjes liep en de kleding totaal links liet liggen. En bij het zien van bovenstaande make-up denk ik dat ik meteen naar het beauty gedeelte spurt bij binnenkomst in deze winkels. Ik word er helemaal hebberig en enthousiast van!

Q: Wat vinden jullie van cosmeticalijnen ontworpen door winkelketens? Nemen jullie ze serieus of zien jullie het als speelgoed makeup? En ga je specifiek naar een winkelketen om beauty te shoppen of is het meer iets dat je extra koopt terwijl je toch kleding aan het shoppen bent?

Until next time,
Serena Verbon