donderdag 17 juni 2010

How-to: Kiwi Nails!

De aardbeitjes zijn net van mijn nagels af want ik had zin in een ander stukje fruit. Behold, my kiwi nails! Kiwi Nails zijn misschien nog wel makkelijker dan de aardbeitjes dus ook dit is een how-to geschikt voor de beginnende nail art freaks. Hieronder leg ik stap voor stap uit wat je moet doen, kijken jullie mee?


You need...

Base coat, een frisse groene kleur voor het vruchtvlees (Essence Colour & Go in Check me Out), een bruine kleur voor de kiwischil (Essence Multi Dimension in Spicy), een witte kleur voor dat harde gedeelte (Konad 2Way Nail Art Pen) en een zwarte kleur voor de zaadjes (Konad 2Way Nail Art Pen). Verder eventueel stripers en een sateprikker, mocht je niet in het bezit zijn van de Konad pennen.


Let's start!
Lak je nagels met een basecoat en vervolgens met een frisse groene kleur. Zorg ervoor dat het een goed dekkende laag is.

Neem een donkerbruine lak en lak hiermee een smal streepje op je nagelrand. Ik had het eerst geprobeerd met french tip manicure stickers (van Essence) maar die verrekte dingen bleven plakken aan de groene lak en maakten alles lelijk! En dat terwijl de groene lak echt goed droog was. Dus om het zeker voor het onzekere te nemen zou ik het zonder die stickers proberen.

Maak bovenstaand figuurtje met een witte lak. Omdat het een secuur werkje is raad ik een striper aan, of gebruik de Konad 2Way Nail Art Pen die hier perfect voor is! Ik gebruikte de Konad pen en dan de naald.

Kleur het figuurtje in. Ook dit deed ik met de naald van de Konad pen.


Teken (langwerpige) stipjes met een zwarte lak. Dit gaat perfect met de Konad pen maar als je die niet hebt kun je een sateprikker gebruiken. Dip de prikker in de lak tot er een klein druppeltje aan de punt blijft hangen. Druk dit druppeltje op de lak en voila, je hebt een stipje! Wacht goed tot alles droog is, vooral de zwarte stipjes. Lak alles na met een topcoat om het geheel te sealen en te beschermen. Ik heb te kort gewacht met de topcoat, mijn zwarte stipjes begonnen uit te lopen (zoals je een beetje kunt zien op de foto). 

Final result
Yum, yum!
Onmiskenbaar toch? Volgens mij kan iedereen wel zien dat het kiwi's moeten voorstellen zo. Ik had er veel schik in om deze how-to te maken en als jullie nog suggesties hebben dan hoor ik dat graag. Ik heb uiteraard alweer ideeën opgedaan voor een nieuwe how-to en dit keer is het geen fruit of iets anders eetbaars. Wacht maar af! Ik hoop dat deze how-to duidelijk genoeg is en dat jullie meegaan in mijn nailart enthousiasme ;-)

Until next time,
Serena Verbon