zondag 13 juni 2010

How To: Cupcake Frosting Nailart

Gisteren liet ik jullie deze Cupcake Frosting Nailart zien en vandaag ga ik jullie stap voor stap uitleggen hoe ik dit voor elkaar heb gekregen. Handige tooltjes zijn Nail Art Pennen zoals de Konad 2Way Nail Art Pen, maar met een striper en een sateprikker moet het ook te doen zijn (alleen vergt dat wel meer oefening). Kijken jullie mee?


Stap 1 - Basis

Breng een enkele laag base coat aan en een dekkende laag gekleurde lak als basiskleur. Bedenk vantevoren welke cupcake je gaat maken. Als je een chocolade cupcake wilt maken staat het mooi als je voor een witte basiskleur kiest met donkerbruine frosting. Ik koos voor een snoeperige cupcake met een fuchsiaroze basiskleur en witte frosting.

Stap 2 - Frosting
Je nagels moeten eruit zien alsof ze gedoopt zijn in glazuur dat van je nagels afdruipt. Drizzled frosting dus. Ik pakte mijn witte Konad 2Way Nail Art Pen en kneep er lichtjes in. Met het druppeltje dat uit de naald kwam tekende ik voorzichtig de lijnen. Als je heel secuur te werk gaat moet dit ook mogelijk zijn met een striper. De eerste keer hoeft niet alles perfect te zijn - oefening baart kunst. Ik maak hier 4 uitlopers, maar het is volgens mij makkelijker (en mooier) om er maar 2 of 3 te maken.




Stap 3 - Opvullen
Als je iets harder in de Nail Art Pen knijpt komt er een dikkere druppel aan de naald te hangen. Laat die dikke druppels vallen op de plekken waar de uitlopers eindigen en kleur de rest in met witte nagellak.



Stap 4 - Topping (spikkels)
Om het cupcake effect te versterken maak je gekleurde stipjes (of kleine streepjes). Met een 2Way Nail Art Pen is dit heel simpel - knijp in de pen tot er een bolletje aan de naald hangt en laat deze op het witte gedeelte vallen. Heb je geen Nail Art Pen dan voldoet een sateprikker ook. Doop de prikker in een nagellakpotje en zorg dat er een druppeltje aan het puntje blijft hangen die je vervolgens op het witte gedeelte laat vallen. Wees creatief: in plaats van nagellak kun je ook gekleurde strass steentjes gebruiken of echt cupcake strooisel.


Resultaat
Don't they look yummy?
Wie gaat er ook Cupcake Frosting Nails maken nu? Als jullie het leuk vinden kan ik wel meer Nail Art How-To's posten, let me know! Ik vind het leuk om te doen en om jullie enthousiast te maken :-)

Until next time,
Serena Verbon