maandag 14 juni 2010

Andrea Garland's Natural Beauty Products

Liefhebbers van natuurlijke beauty producten kunnen hun hartje ophalen bij Andrea Garland. Dit Britse merk maakt hun producten from scratch (losse ingredienten, dus geen kant-en-klare basis waaraan iets wordt toegevoegd) in Hackney, London. Andrea Garland is een Aromatherapeut die moe werd van alle producten volgestouwd met chemische stoffen en saaie verpakkingen. Ze combineerde haar liefde voor natuurlijke cosmetica met haar liefde voor vintage en voila: Andrea Garland was born.


Andrea Garland gebruikt vintage blikjes om haar lippenbalsem in te verpakken, sooo cute! Heel nostalgisch. De blikjes mochten wat kosten, namelijk zo'n 20 tot 30 GBP afhankelijk van het blikje, maar gelukkig doet ze ook aan recyclen. Je kunt je blikje terugsturen zodat zij je een lip balm refill geeft voor minder dan de helft van de prijs. Dat dan weer wel!



Naast haar Vintage Range - waardoor ze veel media aandacht ontvangt - heeft ze ook een assortiment Face & Body products die zeker niet vergeten mag worden. Wat ik zo leuk vind is de verpakking. Eenvoudige glazen donkerbruine potten. Dit zijn medicijnpotten die wij ook in de apotheek gebruiken! Het etiket is geïllustreerd met handgetekende sketches van Will Bourton. De apothekerspotten met hun bijzondere, leuke etiketten maken Andrea Garland een mooi product voor in de badkamer of beauty tafel.

Naast het uiterlijk is het innerlijk natuurlijk het meest belangrijk. Andrea Garland gebruikt uitsluitend natuurlijke ingredienten, en voor zover mogelijk organische ingredienten. Ze koopt haar ingredienten bij betrouwbare, ethisch verantwoorde leveranciers en geen enkel product wordt op dieren getest. Nice!

Zoals jullie weten ben ik een groot voorstander van natuurlijke beauty producten en word ik helemaal gelukkig als ik weer een nieuw merk 'ontdek' die dezelfde visie en creativiteit delen als ik met The Secret Garden. Ik stond daarom te popelen om iets van Andrea Garland uit te proberen. Omdat ik prikkende ogen krijg van die make-up reinigingsdoekjes en meer make-up removers besloot ik om de Chamomile and Geranium Cleanser te nemen. Deze cleanser is volgens de site heel zacht voor de huid en perfect voor het verwijderen van make-up, vooral rond de ogen. Sounds good to me! Ik heb deze cleanser inmiddels in huis en zal het zo snel mogelijk testen en reviewen voor de site.

Neem in de tussentijd eens een kijkje op de speelse site van Andrea Garland [Official Site] of bestel je Andrea Garland producten mee met je ASOS bestelling.

Until next time,
Serena Verbon