dinsdag 18 mei 2010

Review: Face Boutique

Face Boutique is een Eco Chic beautymerk die zich vooral richt op de jonge en onzuivere huid. Wat zo fijn is aan de huidverzorgingslijn van Face Boutique is dat ze je huid op een milde manier reinigen, zonder het gebruik van huidirriterende of schadelijke chemicalien zoals parabenen en kunstmatige kleur- en geurstoffen. Face Boutique gebruikt ook geen dierlijke ingrediënten, dus deze produkten zijn zeer geschikt voor veganisten. De verpakkingen zien er vast geweldig mooi uit! Ik stond alleen daarom al te popelen om deze produkten uit te proberen!


Op Shizo.nl, een webshop met Natural Cosmetics, is het gehele Face Boutique assortiment te vinden. Vandaag review ik een deel van het assortiment beginnende bij de foaming facial wash genaamd Peachy Clean.

Peachy Clean
Deze foaming facewash zit in een aardig groot proefflesje van 75 ml, een fijn maatje die precies in mijn hand past. Het flesje heeft een handige pompflacon waarmee je gemakkelijk en hygienisch de facewash op je handen pompt. Naast het fantastische graphic design is de prijs ook erg mooi, namelijk €5,95. Erg betaalbaar!


Peachy Clean ruikt naar frisse groene thee met een vleugje citroengras, hmmmm! Het ziet er bijna net zo frisgroen uit als de verpakking. Na het wassen met deze facewash, een mild schuimende lichtgele gel, voel ik me helemaal fris en fruitig! Hoewel ik een erg gevoelige huid heb prikt Peachy Clean totaal niet. Pluspunt! Laat je niet misleiden door het milde schuim (de meeste facewashes die ik ken schuimen als een tierelier). Ik denk altijd, niet zo veel schuim, niet zo goed. Maar deze facewash reinigt ondanks zijn mildheid heel effectief en zorgt er juist voor dat je onrustige huid kalmeert.

Fresh Faced
Deze moisturizer in gelvorm zit verpakt in een 60 ml tube met ook al zo'n schitterend graphic design! De tube zit weer verpakt in een kartonnen koker met hetzelfde design. Fresh Faced is, zoals de naam al doet vermoeden, een verfrissende, vochtinbrengende gel. De structuur voelt totaal niet vet aan, maar is wel vrij dun, dus knijp niet te hard in de tube! Je hebt door de dunne, goed uitsmeerbare structuur ook maar een piepklein beetje nodig voor je hele gezicht. Een dotje ter grootte van een erwt is al voldoende, echt. En de prijs? €18.




Fresh Faced smeert dun en gemakkelijk uit en trekt snel in. Het maakt je huid super super zacht en glad! De gel bevat Smithzonite, een zink extract die de talgproduktie reguleert. Daarnaast zit het bomvol fruitextracten die een anti-oxidante werking hebben op je huid. De geur is minder fris dan de facewash, maar nog steeds lekker fris te noemen. Ik kan niet goed omschrijven wat ik precies ruik. Het is niet heel bloemig of heel fruitig. Het is een prettige, niet te sterke geur die heel natuurlijk en aards ruikt. Ik vind het erg lekker!

Spot-less
Aangezien ik nog regelmatig last heb van puistjes, op mijn 25e notabene, is dit produkt echt iets voor mij! Spotless is een gel met een iets dikkere structuur vergeleken met Fresh Faced, waarmee je puistjes kunt aanstippen. Het bevat Hamamelis (Toverhazelaar) extract die de roodheid van puistjes kalmeert en ze ook nog eens uitdroogt.


Uit de ingrediëntenlijst haal ik ook het ingredient Salicylzuur, oftewel beta-hydroxy-acid. Lees hier waarom salicylzuur zo goed werkt tegen puistjes. Kort samengevat dringt salicylzuur diep door in je porie waar het opgehoopte dode huidcellen helpt verwijderen en dus toekomstige puistjes helpt voorkomen. Ook zorgt salicylzuur voor een snellere huidvernieuwing, zodat (acné) littekens en rode vlekjes sneller zullen vervagen. Door al deze redenen is salicylzuur een goed ingredient in anti-acné produkten. Spotless is zo goed als geurloos.

Een klein tubetje bevat 8 ml en kost €15. In vergelijking met de andere produkten ligt deze prijs wat hoger, maar je doet er dan natuurlijk ook een stuk langer mee. Het tubetje zit in een kartonnen kokertje met dezelfde graphics als Peachy Clean! Leuk detail: op de achterkant staat de waarschuwing "Try not to pick as it can cause scarring". So true, so true. Maar het is zo moeilijk om niet aan een puist te komen! Argh! Gelukkig verdwijnen mijn puistjes inderdaad sneller na aanstippen met Spot-less dus heb ik minder verleiding om er onbeschaamd aan te pulken.



Al met al
Ik ben zeer tevreden met de produkten van Face Boutique. De dunne gel was in het begin wel even wennen, je smeert al snel te veel (zonde!). Ook de milde facewash was even wennen, ik ben heftig schuimende reinigers gewend en daarom dacht ik dat deze facewash minder goed schoonmaakte. Een paar keer gebruiken later weet ik wel beter! Het reinigt net zo effectief maar is een stuk liever voor mijn gevoelige huid. Geen rode vlekken meer!

Zoals jullie weten ben ik een groot voorstander van natuurlijke cosmetica. Al die chemische en agressieve ingrediënten zijn helemaal niet nodig. Het is niet goed voor onze huid, en voor het milieu. De meeste natuurlijke cosmetica die ik ben tegengekomen (behalve produkten van The Secret Garden uiteraard) zijn best aan de dure kant. Dat is jammer, want dat weerhoudt veel mensen om het op zijn minst uit te proberen. Face Boutique daarentegen is hartstikke betaalbaar. En last but not least: It looks absolutely GORGEOUS! Van de verpakkingen alleen al wordt ik hebberig en blij.

De produkten van Face Boutique zijn te koop in de Nederlandse webshop Shizo.nl Als jullie bij Shizo gaan bestellen vergeet dan niet de code "BeautyLab" te vermelden voor 5% korting op het gehele assortiment!

Until next time,
Serena Verbon