zondag 30 mei 2010

Oh no she didn't!

Ik denk dat er veel vrouwen zijn die dromen van een originele designer bag. Er zijn ook veel vrouwen die niet alleen dromen maar daadwerkelijk heel hard sparen om zo'n designer bag in hun bezit te krijgen. Het is dan echt hun baby, hun prrrrecious, hun first, last en everything en zijn er ook dan ook heel zuinig op. En terecht, als je het mij vraagt. Lady Gaga echter is niet zoals de doorsnee vrouw met haar designer Hermes Birkin bag. De Birkin bag is de meest gewilde IT-bag onder de celebrities met prijzen variĆ«rend van $7000 tot $40000 (wat!?) en Gaga pompt haar zwarte versie vol met studs en laat haar witte versie bekladden met japanse tekst! Oh no she didn't! 


Wat vinden jullie hier van? Aan de ene kant denk ik, waarom niet. Lady Gaga heeft geld zat dus als ze wil kan ze tientallen Birkin Bags kopen waarvan ze er dan twee pimpt. So what? Bovendien is Gaga een creatieveling en heeft ze ambities in de modewereld (wisten jullie dat ze stage wil gaan lopen bij world famous hoedenontwerper Philip Treacy? Net als ieder ander stuurde ze haar CV op). Wie weet heeft ze wel een ware trend ontketend. Wie weet zien we over een tijdje wel meer celebs die hun designer bags opleuken. Het zal niet de eerste keer zijn dat Lady Gaga de modewereld en andere Hollywood sterren inspireert.

Aan de andere kant denk ik, sommige designerstukken moet je gewoon in hun waarde laten. Ik zie mezelf nog geen studs in de schouderstukken van mijn Burberry Trench raggen namelijk. Het hele klassieke van die jas is er dan af, en bovendien zou ik dat een eeuwige zonde vinden. Het model is nu klassiek en tijdloos, en met studs gewoon niet meer. Maar goed, als ik knaken zat zou hebben kon ik er dan gewoon nog eentje bij kopen, no probs. Dat is dan ook weer een gedachte van me; Lady Gaga laat met het pimpen van deze dure tassen ook wel weer zien dat ze het breed kan laten hangen. Hoewel, tijdens haar concert zei ze dat ze een hekel heeft aan geld, en misschien is het bekladden van designer tassen wel een statement om te laten zien dat geld voor haar geen waarde heeft. 

Belachelijk of niet, ze staat er wel weer mooi mee in de spotlights. 



Wat vinden jullie van Lady Gaga's tassengeklad? Heeft ze de tassen onteerd, is het zonde, respectloos, een blijk van rijkdom, een protest, rebels gedrag of puur creatief? Geef je mening, ik ben benieuwd!

Until next time,
Serena Verbon