zaterdag 24 april 2010

Review: Boots No.7 Extravagant Lashes Mascara


Serena vroeg of ik een review voor deze mascara wilde schrijven, omdat ik altijd enthousiast ben als ik een nieuwe (en hopelijk fijne) mascara mag proberen. Naast mascara draag ik niet veel andere make-up producten, dus op het gebied van mascara’s ben ik dan ook best wel kieskeurig. 
Ik heb al eerder een review over een mascara geschreven (Boots 17 - Va Va Voom), en dit keer gaat het om de Boots N0.7 Extravagant Lashes, van hetzelfde merk dus. Deze mascara heeft een innovatief vierkant borsteltje en beloofd een gelijkmatige laag mascara van de wortel tot de puntjes. Ook beloofd het gekrulde wimpers die tot 7 keer meer volume bevatten.


Toen ik Extravagant Lashes voor het eerst zag was mijn eerste gedachte ‘Jemig wat een knots van een mascara!!!’ Deze mascara is namelijk een stuk dikker dan andere mascaras die ik ken. Ik vroeg mij af of dit puur door de verpakking kwam, maar na wat vergelijkingen met andere mascara’s kwam ik erachter dat deze gewoon veel meer inhoud heeft. Extravagant Lashes bevat maar liefst 12 ml mascara. In onderstaande tabel heb ik mijn macara's voor jullie op een rijtje gezet, zodat jullie makkelijk de prijs/hoeveelheid kunnen vergelijken:

[klik op afbeelding voor een groter beeld]

Hierboven kan je zien dat Extravagant Lashes in vergelijking met andere mascara’s vrij veel inhoud heeft. Dus als jij veel en vaak mascara gebruikt, is dit zeker een fijne aankoop.



Het borsteltje lijkt in de verste verte niet op het typische mascara borsteltje, het is namelijk opgebouwd uit vierkante segmentjes van een soort siliconen materiaal. Ik heb nooit eerder een vierkant borsteltje gezien dus ik was erg benieuwd! Door deze speciaal ontwikkelde vorm wordt er een teveel aan mascara afgehaald bij het uittrekken van de borstel uit de huls, waardoor er een gelijkmatige laag mascara op de borstel zit. Hierdoor zal je ook een gelijkmatige laag mascara op je wimpers krijgen.

Extravagant Lashes geeft al na 1 lik een goede laag mascara op de wimpers! Ik vind het fijn als een mascara per laag een goede hoeveelheid afgeeft, dus so far so good. Ook is een wimperkruller - die ik normaal gesproken altijd gebruik - bij deze mascara overbodig geworden. Ik kreeg alsnog wimpers die de lucht in krulden, geweldig!


Voor


Na - 1 laagje mascara

Ik heb wel een klein puntje over deze verder geweldige mascara. Het is misschien niet erg belangrijk en/of storend, maar toch vond ik het opvallend; ik vind deze mascara stinken! Ja echt, het heeft net een soort moddergeur. Dit ruik je uiteraard niet meer zodra het eenmaal op de wimpers zit, maar ik vond het toch wel opmerkelijk genoeg om even te vermelden.

Extravagant Lashes is een fijn product die je wimpers na een enkele laag voorziet van een goede, gelijkmatige laag mascara. Het zorgt voor volumineuze, omhoog staande wimpers, zonder het gebruik van een wimperkruller. De prijs/kwaliteit verhouding is goed, en je krijgt veel mascara voor je geld. Kortom, een aanrader!

Boots Apotheek locaties en meer info vind je op deze site. Boots No.7 Extravagant Lashes mascara kost € 13,23 (12 ml).

Until next time,
Larissa Verbon