donderdag 1 april 2010

Fragrance Review: DKNY Love from New York

Wie wel eens in New York City is geweest denkt daar vast graag aan terug. Afgelopen jaar bracht ik samen met mijn zusje een bezoekje aan deze bruisende wereldstad. We hebben er vele leuke herinneren aan over gehouden en New York in ons hart gesloten - hier komen we zeker nog eens terug!

Love from New York, de nieuwste geur van DKNY, is een stukje New York in een flesje. Ten eerste zijn de posters heerlijk en typisch New Yorks. De herkenbare Brooklyn Bridge of Empire State Building op de achtergrond, een innig verliefd stel op de voorgrond. Zucht, bij het zien van de posters verlang ik terug naar deze geweldige stad!





Ook de verpakking van Love from New York roept herinneringen op. Het doosje is bedrukt met nostalgische zwart-wit kiekjes en op de achterkant bevindt zich een postcard - alsof je een vakantiekaartje stuurt vanuit New York. Leuke kado tip: schrijf de naam van de ontvanger en je eigen naam op de kaart, dit maakt het nog persoonlijker!




Op naar de flacon! De flacon is rechttoe rechtaan - een eenvoudige rechthoek met een zilveren cilinder dop. Ondanks haar vorm onderscheidt Love from New York zich van de massa door de roze gekleurde inhoud. Roze is de kleur van verliefdheid en zorgt voor een romantische uitstraling. Dat de geur geïnspireerd is door New York mag duidelijk zijn: op de dop bevindt zich een afdruk van het wereldberoemde Vrijheidsbeeld. Wat ik zelf erg mooi vind is dat DKNY in opvallend grote zilveren letters aan de voorzijde van de flacon gedrukt staat, terwijl Love from New York in sierlijke rode letters aan de achterzijde is gedrukt. Dit zorgt voor een speels en bewegend effect - net als de stad zelf. New York is altijd in beweging.



Maar hoe ruikt het? Love from New York is een vrouwelijke en romantische geur. Meteen na aanbrengen ruik ik een bloemenboeket van lichte, tere bloemen (Freesia en Waterlelie) gebalanceerd met friszoete fruitnoten (mandarijn en zwarte bes). De topnoten gaan bijna onmerkbaar en harmonieus over in de hartnoten van nog meer light florals. Vleugen van de Magnolia, witte Lelie en Viooltjes komen je tegemoet terwijl langzaamaan de basis van lichtkruidig blond hout en de warme geur van bitterzoete abrikoos doorschemeren. Het geheel ruikt subtiel; zacht, bloemig, licht, lieflijk en romantisch, met een vleugje frisse citrus en een piepklein beetje zoet. Het is geen opvallende, decadente geur, maar zeker wel aanwezig.




van links naar rechts en van boven naar beneden: mandarijn, magnolia, freesia,
blond hout, abrikoos, zwarte bes, witte lelie, viooltjes, waterlelie.


Voor wie is deze geur geschikt? De uitstraling en marketing van Love from New York is gericht op de jonge, avontuurlijke vrouw. Cool, opwindend en urban. Persoonlijk vind ik de geur geschikt voor vrouwen van iedere leeftijd, daar is de geur classy genoeg voor. Vrouwen die houden van lichte bloemige geuren zullen deze geur heerlijk vinden. Hoewel ik geen voorstander ben van seizoensgebonden geuren (ik draag mijn geuren het hele jaar door) kan ik me wel goed voorstellen dat deze geur erg in trek is in de lente en in de zomer. Het vleugje mandarijn zorgt net voor dat frisse, sprankelende waar we bij warm weer zo van houden.

DKNY Love from New York ligt vanaf 5 april 2010 in de Nederlandse schappen. Een flacon van 48 ml eau de parfum kost €44.

Until next time,
Serena Verbon