maandag 22 maart 2010

Review: Bourjois Healthy Mix Foundation

Een tijdje terug ontving ik van een lieve vriendin een kadootje: Bourjois Healthy Mix foundation, de nieuwste foundation van Bourjois. In deze foundation zitten extracten verwerkt van abrikoos, meloen, appel en gember die de huid laten stralen! Ik ben benieuwd.

Ik vind foundations kiezen een lastig karwei; mijn getinte huid veranderd per seizoen van lijkbleek naar diep zonnebankbruin. Mijn MAC foundation in NC40 staat dan ook al een tijdje in de kast te verstoffen, want daar ben ik momenteel veel te licht voor. Zonde natuurlijk! Daarom ben ik blij met deze foundation van Bourjois, die niet alleen heel fijn is maar ook een stuk voordeliger.

De structuur van Healthy Mix is zoals elke andere foundation, maar bij het uitsmeren merkte ik pas hoe fijn deze formule is. Doordat het een vrij vloeibare foundation is verdeeld het gemakkelijk over de huid zonder op te hopen of strepen en vlekken achter te laten. Het lijkt haast of de foundation smelt met je huid. En, je hebt maar een beetje nodig voor je hele gezicht. De subtiele frisfruitige geur van de foundation is ook erg fijn.


Healthy Mix heeft een niet-vette formule maar droogt desondanks mijn huid totaal niet uit. Mijn huid voelt zacht en gehydrateerd, ook na een dag werken op het lab. Dat is fijn, want sommige foundations (oil free, want speciaal voor een vette huid) doen dit wel. Je ziet de foundation erg goed zitten omdat schilfertjes of droge plekjes dan extra goed opvallen.



Healthy Mix is voor alle huidtypen. Omdat ik een lichtelijk vette huid heb is het voor mij wel van belang na te poederen met een kleurloze poeder of een bronzer. Dit voorkomt een glimkop op de helft van de dag en zorgt dat de foundation nog iets langer blijft zitten. Healthy Mix dekt behoorlijk wat oneffenheden en kleurverschil in mijn gezicht en zorgt zo voor een egale teint. Wat zo fijn is aan deze foundation is dat het voor zo'n vloeibare structuur toch redelijk goed dekt. Hiermee creƫer je een heel naturel resultaat.

Onderstaande foto is mijn blote billen gezicht, ik draag hier totaal geen gezichts make-up. Zoals je ziet heb ik pigment rondom mijn mond, iets wat ik zelf erg lelijk vind. Verder heb ik last van puistjes en omdat ik er altijd aan zit te krabben en te knijpen krijg ik daar littekens van.



Hieronder de foto na het aanbrengen van een dun laagje Healthy Mix foundation:



Hieronder close-ups van mijn kaaklijn:



Ik ben behoorlijk positief over deze foundation. De kleur is (momenteel) perfect, de structuur en de geur zijn fijn, de dekking is goed en het droogt mijn huid niet uit. Ik heb een egale teint en zoals Bourjois ons al beloofd, ik straal! Daarbij hoef je het om de prijs ook niet te laten. Een pompflacon van 30 ml kost € 14,90 en hier kun je erg lang mee doen.

Beschikbare teinten

Van links naar rechts:
51 - vanille clair
52 - vanille
53 - beige clair (deze heb ik!)
54 - beige
55 - beige fonce
56 - hale clair
57 - hale

Hebben jullie ook altijd zo'n moeite met de perfecte foundation vinden?

Until next time,
Serena Verbon