woensdag 24 maart 2010

Ombre Nails

Ombre is een term die ik vaak zie staan op luxe oogschaduw verpakkingen, het betekend namelijk 'shaduw' in het Frans. Well, that makes sense. Denk maar aan Chanel's les 4 ombres of Lancome's Ombre Absolue. Ombre kreeg echter een nieuwe betekenis toen ik een artikel op Miss Lipgloss las over ombre hair: haar met kleurverloop. Er bestaan veel verschillende uitvoeringen van ombre hair maar persoonlijk boek je de mooiste resultaten toch wel met een geleidelijk ton-sur-ton kleurverloop.

haircolortrendkatieshil Trend: Ombré hair

De ombre hair trend heeft zich verplaats van hoofd naar lichaam, namelijk naar de nagels. Ombre Nails! Gespot bij Lauren Conrad. Het kleurverloop kan per hand of per nagel aangebracht worden. Dat laatste is natuurlijk wat lastiger, maar ziet er fantastisch uit!

Lauren Conrad
Lauren's ombre nails - van lichtroze naar donkerrood.

Fresh Nails For Fall - Fade to Lilac
Ombre Nails - van lila naar zwart.


Ombre Nails - kleurverloop per nagel - van magenta naar zwart.

I love Ombre Nails! Ik kan nooit kiezen welke nagellak kleur ik op zal doen maar dat probleem is nu uit de lucht, ik neem gewoon 5 verschillende kleuren die mooi in elkaar overlopen. Het geeft ook gewoon een leuk effect, weer eens wat anders, daar hou ik van. Nog een pluspunt: als je een outfit aan hebt met verschillende (ton-sur-ton) kleuren kun je er met je ombre nails voor zorgen dat alle kleuren terugkomen in je nagels. Voor meiden die een beetje beginnen met experimenteren met nagellak of nailart is dit een perfect begin. Wat vinden jullie van ombre nails?

Natuurlijk moest ik het zelf ook uitproberen. Ik koos voor rood/roze tinten (deze kleuren heb ik het meeste in mijn stash), met kleurverloop van heel lichtroze naar bloedrood. Ik vind het zelf echt gaaf geworden!



Als je ook ombre nails wilt proberen zorg dan dat je begin- en eindkleur redelijk ver uit elkaar liggen, dit geeft het beste ombre effect. Kies je de kleuren te dicht bij elkaar (vooral mensen met een big ass nagellak stash zullen veel van bijna-hetzelfde hebben) dan is kleurverloop effect weg, en dat zou zonde zijn. Het moet natuurlijk wel een beetje opvallen.

Voordat ik mijn nagels ging lakken heb ik eerst een beetje geoefend op een papiertje. Handig, want de kleuren in de potjes kunnen wel eens anders uitpakken dan op je nagels. Ook kun je meteen zien of je zo het goede kleurverloop effect krijgt die je voor ogen had.



En, gaan jullie ook eens ombre nails uitproberen?

Until next time,
Serena Verbon