maandag 15 februari 2010

Kenzoki: Mmmm Milky-Rice Body Scrub

Kenzo, een Japans modehuis gevestigd in Parijs, heeft vooral veel bekendheid gekregen door hun parfum Flower by Kenzo. Dit poederige parfum in de slanke klaproos flacon is wereldwijd populair.



Kenzo heeft naast hun parfumlijn een zeer uitgebreide verzorgingslijn ontwikkeld, genaamd Kenzoki. Hoewel deze lijn reeds 6 jaar in de schappen ligt, is het in vergelijking met andere parfumerie-merken niet echt veelbesproken. En dat is zonde, want het zijn juist zulke fijne producten!

Kenzoki trok mij heel erg aan omdat hun produkten geïnspireerd zijn op de natuur en bedacht zijn met een Japanse filosofie. De gedachte achter hun lijn is jezelf overgeven aan het aangename gevoel dat het verzorgen van de huid met zich meebrengt door middel van aromatherapeutische geuren en texturen. Very zen dus.



Kenzoki bestaat uit 4 lijnen gebaseerd op 4 natuurlijke Aziatische ingrediënten: witte lotus, bamboeblad, gemberbloem en rijst. De groene bamboeblad lijn is geschikt voor de normale tot vette huid. De gele gemberbloem lijn is geschikt voor de normale tot gecombineerde huid. De lila witte lotus lijn is geschikt voor elk huidtype en de roze rijststoom lijn is geschikt voor de normale tot droge huid. Elke lijn heeft zijn eigen heerlijke geur.



Ik ben als een blok gevallen voor de Milky-Rice Body Scrub uit de roze rijststoom lijn. De scrub heeft een onweerstaanbare romige, zachte textuur. Ik heb nog nooit zo'n scrub gezien of gevoeld! Het doet me een beetje denken aan rijstepap. En de geur, hmmmmm! Zacht, sensueel, een beetje bloemig en een beetje kruidig. De geur is vrij subtiel en tegelijkertijd toch aanwezig. Ik merk dat ik de hele tijd met mijn neus in de pot hang. Verliefd.



De scrub is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een wat grovere zoutscrub. De lobbige textuur van deze scrub is heel mild en creamy maar toch effectief. Tijdens het scrubben voelt de substantie heel prettig aan op mijn huid, alsof er kleine bolletjes inzitten die kunnen knappen. Het voelt heel grappig en lekker aan en maakt van mijn dagelijkse douchebeurt een heuze sensatie! Ik begin die filosofie te snappen. Heel apart, ik heb niet het gevoel dat ik echt aan het scrubben ben maar achteraf voelt mijn huid zacht, glad en gevoed (en ruikt het goddelijk)!



Kenzoki's Milky-Rice Body Scrub bevat als hoofdbestanddelen bamboe-extract en rijst. Bamboe-extract wordt op een geheel natuurlijke manier verkregen, zonder hulp van chemische oplosmiddelen. Het zit bomvol vitaminen en mineralen en wordt snel door de huid opgenomen. Rijst is voedend en verzachtend voor de huid.

Kenzoki is in Nederland te koop bij geselecteerde Ici Paris XL vestigingen. Kijk voor meer info en verkooppunten bij jou in de buurt op de Nederlandse Kenzoki site. Voor deze scrub betaalde ik zo'n € 35,00 (200 ml pot). Een echt verwen product dus! Dit koop je niet zomaar, alleen als je jezelf echt lekker wilt verwennen. Ook als kado (om te geven of om te krijgen) doen de luxueuze Kenzoki producten het goed.

Until next time,
Serena Verbon