woensdag 17 februari 2010

Blending Brush: MAC vs HEMA

In het artikel van afgelopen maandag vertelde ik over de HEMA blending brush. Mijn vriendin Nena schafte deze aan voor een luttele € 2,50 omdat ze het blenden graag onder de knie wilde krijgen en eerst gewoon flink wilde oefenen zonder meteen met geld te smijten. HEMA heeft maar 1 soort blending brush en dat is deze.





HEMA vs MAC
Zoals je kunt zien is de HEMA blending brush (zwart) bijna net zo groot als de MAC 224 Tapered Blending Brush (zilver). De HEMA kwast staat ietsiepietsie meer uit, is iets minder 'stevig', in vergelijking met de MAC. De HEMA kwast is gemaakt van echt dierenhaar (meer stond er niet bij vermeldt) en de MAC 224 is gemaakt van geitenhaar. Beide kwasten zijn fluffy en geschikt voor het aanbrengen van oogschaduw in de crease en blending. Voor de MAC betaalde ik overigens rond de € 28. Een factor 10 duurder (!!).

Persoonlijk hou ik van een blending brush die wat 'steviger' is. Daarmee bedoel ik dat de haartjes dichter op elkaar staan, de kwast is dus minder fluffy. Een voorbeeld van zo'n stevige blending brush is de MAC 217 (de witte). Met de 217 breng je meer oogschaduw aan op je ooglid en ook gaat het blenden een stuk sneller in vergelijking met de fluffy blending brushes.



Om de lijnen wat te verzachten is de MAC 217 dan weer te stevig, hiervoor kun je het beste een fluffy blending brush gebruiken, zoals die van de HEMA of de MAC 224.

Toch kun je met een fluffy blending brush ook prima resultaten verkrijgen, je hebt alleen wat meer geduld nodig! Hieronder een paar foto's van Nena's ogen. Deze look heeft ze gemaakt met een neutral brown oogschaduw en de HEMA blending brush. Het is de eerste keer dat ze het blenden heeft geoefend. Super toch!




Om te vergelijken heeft Nena ook mijn MAC 217 en 224 kwasten gebruikt om mee te blenden. Dit was het resultaat:



Ik zie weinig - of eigenlijk geen - verschil hoor! Conclusie: wil je niet te veel geld uitgeven aan een fluffy blending brush maar toch een goed geblend resultaat krijgen? Schaf dan zeker de HEMA blending brush aan! Hou er wel rekening mee dat je iets meer geduld moet hebben.

Wat vinden jullie van de resultaten en de vergelijking? Zien jullie veel verschil?

Until next time,
Serena Verbon