zaterdag 30 januari 2010

Reinigings ritueel

Na het lezen van interview met een skincare guru deel 1 en deel 2 leek het me leuk om jullie te laten zien wat ik zoal aan skincare gebruik. Zoals je in het interview kunt lezen bestaat het reinigings ritueel uit 3 stappen: reinigen, lotion, creme.

Reinigen
Omdat ik lui ben houd ik van multitasken. Ik reinig daarom mijn oogmake-up onder de douche. Dit doe ik met de Evolve Gentle Cleansing Melt. Daarna reinig ik mijn gezicht met African Black Soap of L'Occitane RIZ foaming rice cleanser. Ik wissel deze twee reinigers met elkaar af omdat de African Black Soap mijn huid anders te veel uitdroogt. Een paar keer in de week gebruik ik Dark Angels van LUSH, dit is een scrubbende reiniger.

Lotion
Uit dezelfde L'Occitane RIZ lijn heb ik de purifying rice toner. Deze toner breng ik aan op een wattenschijfje en wrijf er luchtig mee over mijn gezicht. Nogmaals, omdat ik lui ben, heb ik mezelf getrakteerd op de Fresh Lotus Water toner van Kenzoki. Deze toner is in sprayvorm, dus na het douchen hoef ik alleen nog maar de toner over mijn gezicht te sprayen et voila!

Creme
Ik gebruik L'Occitane Almond Pomme velvet concentrate, een anti-age creme voor de jonge huid. Zoals je in het interview kon lezen is het een goed idee om vanaf je 25e te beginnen met anti-age en deze creme is hier speciaal voor ontwikkeld.

Hieronder een filmpje waarin ik laat zien hoe je African Black Soap gebruikt, gevolgd door de Kenzoki toner spray en de L'Occitane creme:



Houden jullie je ook trouw aan het 3-stappenplan? En wat gebruiken jullie aan skincare produkten? Ben je er tevreden over?

Until next time,
Serena Verbon