zondag 17 januari 2010

L'Occitane Love!

L'Occitane is een heel fijn Frans beautymerk die zich met name richt op natuurlijke en organische ingrediënten. Ze streven er naar om zo min mogelijk chemische ingrediënten, siliconen en conserveermiddelen te gebruiken en uiteraard zijn hun produkten niet getest op dieren.

In Nederland hebben ze vestigingen in Amstelveen, Amsterdam, Haarlem, Maastricht, Den Haag en Utrecht.

Op hun website vind je meer info over het merk, de produkten en de adressen van de vestigingen.

Omdat ik op zoek was naar een creme die zowel voor een jonge huid als anti-age zijn werk deed (dus niet een hele rijke, volgepropt met werkstoffen) kwam ik uit op de Amande-Pomme lijn.


Amandel heeft een verstevigende, voedende en verzachtende werking op de huid terwijl appel de poriën verkleint, de huid gladder maakt en beschermd tegen vrije radicalen.

Ik koos voor de Almond Pomme velvet concentrate, een 50 ml creme in een mooi glazen potje. Ten eerste: die geur! Hmmmmm. Iedere keer als ik deze creme opsmeer vind ik het heerlijk. Het is een zachte amandelgeur met een hintje frisse appel. De creme smeert lekker soepel uit en mijn huid voelt na intrekken megazacht aan. Echt mega super duper soft! Vandaar dat ze het ook velvet concentration hebben genoemd, dat slaat dus hierop.



L'Occitane vermeldt op hun verpakkingen heel nauwkeurig welke ingrediënten organisch zijn, welke ingrediënten natuurlijk zijn en welke ingrediënten geen van beide zijn (dat zijn er heel weinig gelukkig). Ook vind je op bijna iedere verpakking braille schrift, dit is heel uniek!


Van het vriendelijke Parisienne verkoopmeisje kreeg ik nog er proefjes bij uit dezelfde lijn; Velvet eye gel en Sweet Peel. Hierover ben ik ook heel tevreden!


Velvet eye gel is perfect voor vermoeide oogjes (en die heb ik al snel aangezien ik weinig slaap en veel achter de computer zit). Het is een zuinige gel, je hebt dus niet veel nodig, met subtiele lichtweerkaatsende pigmentjes.

TIP
Wist je dat de ringvinger wordt aangeraden om oogprodukten mee aan te brengen en dat dit altijd kloppend wordt gedaan? Deze vinger geeft de beste druk tijdens het inkloppen, niet te hard en niet te zacht. Ook moet je oogprodukten altijd aanbrengen op het gedeelte waar je nog bot voelt. Vlak onder je oog bevinden zich namelijk geen talgkliertjes en daar wordt dan ook praktisch niets opgenomen.


De Sweet Peel is ook al zo heerlijk. De scrubs zijn vrij fijn maar geven me toch het gevoel dat er goed wordt gescrubt. Het geeft me een schoon en fris gevoel en mijn huid voelt na gebruik heel zacht en gevoed. Ik heb trouwens een gevoelige huid, maar mijn huid kan de Almond Apple lijn juist heel goed verdragen. Pluspuntje!


Mochten jullie nog nooit in een l'Occitane filiaal zijn geweest kan ik jullie dit van harte aanbevelen! Het is een landelijk maar luxueuze ingerichte winkel, met hele fijne produkten en vriendelijke en behulpzaam personeel. Wat ook leuk is, ze hebben van heel veel produkten mini verpakkingen, ideaal om eerst even uit te proberen. Qua prijs moet je wel denken aan prijzen tussen de € 20 en € 40. Daarom raad ik het wel aan om eerst een mini verpakking te kopen of proefje te vragen voordat je een grote verpakking aanschaft.

L'Occitane is een ideale winkel om kadootjes te kopen! Ze hebben trouwens ook een fijne herenlijn (de Cade after shave balm is een aanrader) en speciaal voor Valentijn komt er een nieuwe geuren collectie uit: Wild Cherry Tree.


[klik voor groter beeld]

De topnoten bestaan uit wilde bessen en citroen die overgaan in een bloemig hart van kersenbloemen en roos. De basis bestaat uit cederhout, sandelhout en musk. Ik heb de geur nog niet geroken maar als ik zo afga op mijn parfum analyse zou dit best wel eens een geur voor mij kunnen zijn!

Zijn jullie nu ook zo benieuwd naar L'Occitane? I'm lovin' it! De volgende keer review ik de Riz produkten (foaming rice cleanser en purifying rice toner) voor jullie.

Until next time,
Serena Verbon