maandag 25 januari 2010

Dagje Amsterdam

Zaterdag 23 januari bezochten mijn liefste collegaatje Yanneke en ik het Hermitage Museum in Amsterdam. Dit was het een-na-laatste weekend dat de tentoonstelling 'Aan het Russische Hof - paleis en protocol in de 19e eeuw' te bezichtigen was, dus het was enorm druk! Uiteindelijk hebben we anderhalf uur (!) buiten in de kou staan wachten, maar het was het allemaal waard. De entree viel me trouwens ook reuze mee, we betaalden € 15 en je bent zeker 2,5 uur bezig als je alles wilt bekijken. Kijk jullie mee naar de video die ik heb gemaakt?



Opmerkelijk bij 2:56 is dat een schilderij van een hele populaire zangeres uit die tijd. Ze draagt een strik op haar hoofd van (eigen) haar. Ik ben van mening dat Lady GaGa hier inspiratie uit heeft geput, wat jullie?


Na het museumbezoek zijn Yanneke en ik de Kalverstraat ik gedoken. Hier scoorde ik een M.A.C. penseeltje (precision eyeliner), een cute hartjesketting bij River Island en een Valentijns bath product (mushroom) en een Henna blok van LUSH. Over het MAC penseeltje en de Lush producten volgt later nog een review.

Toen de winkels sloten was het etenstijd! We liepen de straat in rechts van het Krasnapolsky hotel waar we een Aziatisch restaurantje vonden genaamd AsiaDam. Hier kun je voor € 18,50 onbeperkt sushi eten! De keuze was niet uitgebreid, maar het aanbod dat er was, was heerlijk! Ze waren ook niet bepaald gierig met de ingrediĆ«nten. Een volle kom wakame salade (bij Shabu of Sumo krijg je vaak een berg sla met 3 sliertjes wakame) en een goedgevulde misosoep. Ook de sushi was vers gemaakt en de rijst viel niet uit elkaar. Naast sushi hebben ze ook een reguliere kaart met veel keuze zoals dimsum en meer Chinese, Kantonese en Japanse gerechten. Een aanrader!

Volle kom wakame salade - pluspunt!

Sushi sushi sushi!

Ik kwam die dag om 21.00 weer thuis. Een lange dag dus! Maar heel cultureel, lekker geshopt en gezellig gedineerd. Hoe was jullie weekend?

Until next time,
Serena Verbon