dinsdag 26 januari 2010

Henna Henna!

De laatste keer dat ik mijn haar kleurde was een ramp. Sure, het zag er mooi uit die highlights, maar na een maand begonnen de complimentjes te vervagen en kreeg ik tot overmaat van ramp de dierenambulance aan de deur omdat er klachten waren binnen gekomen over een dood dier op mijn hoofd. Jah.

Soms is je haar niet gebouwd voor praktijken als highlighten of verven. Mijn haar trekt die chemische rommel gewoon niet! Ik ben sowieso al gevoelig voor gespleten haarpuntjes (die krijg ik vrij snel) maar na een verf- of bleekbeurt komt mijn volle haardos pluizig aan zijn einde. Verven = Suicide!

Inmiddels huppel ik al 4 jaar met mijn natuurlijke haarkleur op aarde rond, maar de laatste tijd begon het een beetje te kriebelen. Ik wil mijn haar weer kleuren! Gewoon, lekker, even iets anders. Omdat ik niet wéér de dierenambulance aan mijn deur wil hebben ben ik op zoek gegaan naar natuurlijke haarverf en kwam uit op de Lush Caca Rouge.

Lush Caca in de milieuvriendelijke verpakking


En uit de verpakking! Het is een ontzettend groot en zwaar blok!

Lush Caca is er in verschillende kleuren; Caca Brun, Caca Maron, Caca Noir en Caca Rouge. Omdat ik deze Caca over mijn donkerbruine haar wil gebruiken zal ik hoogstens een gekleurde gloed verkrijgen, en daarom heb ik gekozen voor de Rouge. Brun en Maron zullen bij mij niet opvallen en ik wil geen zwart haar.



De Caca blokken wegen maar liefst 325 gram en zijn te verdelen in 6 kleinere blokjes. De verkoopster raadde me echter aan alles te gebruiken voor mijn haar, omdat ik nogal lang en veel haar heb. Een Caca blok kost € 14,50, iets duurder dan een pakje haarverf van de drogist maar zonder agressieve chemische ingrediënten zoals waterstofperoxide en ammoniak! Daar teken ik voor.

Ingredienten; Rode henna (Lawsonia inermis), Cacao boter (Theobroma cacao), verse organische citroensap (Citrus limonum), rozemarijn poeder (Rosmarinus officinalis), Kruidnagel olie (Eugenia caryophyllus), parfum.

Op bovenstaande foto is goed de structuur van het blok te zien, het is geen glad egaal blok. Je ziet duidelijk de gemalen rode henna en rozemarijn zitten.


Rode Henna (Lamsonia inermis)

Vanavond komt mijn zusje hier om mijn haar te verven, spannend! Ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Ik vraag me af of je wel iets van dat rode gaat zien bij mij. Morgen zal ik meteen een update plaatsen (met foto's uiteraard) van hoe het is gegaan allemaal - so stay tuned!

Verven jullie regelmatig je haar, en zo ja, kan je haar hier goed tegen? En hebben jullie ervaring met henna? Tips anyone?

Until next time,
Serena Verbon