zondag 10 januari 2010

Baby Kittehs!

Zoals jullie misschien wel weten ben ik gek op onze kater Shabby, een super lieve, lichtelijk bejaarde Heilige Birmaan. Sinds ik op mezelf woon merk ik dat ik de warmte en liefde van hem om me heen mis. Steeds als ik mijn ouders bezoek is het eerste wat ik vraag: 'Waar is Shabby?'. En zodra ik het weet (meestal ligt hij ergens te slapen) sprint ik naar hem toe en ga ik hem lekker knuffelen!

Ik denk er al een tijdje over om zelf katten te nemen. Ik wil er dan wel graag 2 omdat ik overdag werk, en zo hoeven ze niet alleen te zijn. Eerst wilde ik ook Heilige Birmanen, tot ik het volgende filmpje zag op You Tube:



Is deze kitteh niet CUTE & ADORABLE!? Wat een lieve grote kraaloogjes! Ik was meteen HOOKED! Ze heet Cotton en dit ras heet 'Scottish Fold'. Het zijn qua uiterlijk zeg maar British Shorthairs (zoals van de Whiskas reklame maar dan zonder strepen) met hun oortjes langs hun kop. Sommige mensen vinden het niets, maar ik vind ze hierdoor juist lief en speciaal. Qua innerlijk zijn het echte goedzakken, knuffelig, lief en rustig. Precies wat ik zoek in een kat!

Scottish Folds cattery's zijn in Nederland vrij schaars, maar gelukkig heb ik een cattery in Belgie 'gevonden'. De eigenaars van deze cattery zijn schatten van mensen en hebben echt het allerbeste met deze lieve beestjes voor. Het zijn namelijk geen handelaars/fokkers, maar ze doen het puur uit liefhebberij.

Ik voelde me de afgelopen weken net zo'n single mum die in spanning wacht op de bevalling van haar draagmoeder/adoptiebaby, maar gisteren was het dan eindelijk zo ver! Hun poes is bevallen van een nestje van 4 kittens waarvan er 2 voor mij zijn gereserveerd.



Het gaat om de bovenste 2, een blauw/wit katertje en een zwart/wit poesje. Ik kan niet wachten! Ik voel me vandaag helemaal in de wolken en heel erg gelukkig! Ik zweef helemaal en kan aan bijna niets anders meer denken. Hihi!

Wat trouwens grappig is, pas na 4 weken is te zien of de oortjes zullen omvouwen en of het dus Scottish Folds zijn. Maar ik wil ze sowieso in huis nemen, Scottish Folds of niet, ze zijn toch te schattig voor woorden! Ik heb zelfs al namen voor ze bedacht, Karma & Mojo (veranderingen onder voorbehoud).

Until next time,
Serena