donderdag 10 december 2009

Opening Boots Apotheek Heemskerk



Toen ik mijn pil wilde ophalen bij de Kringapotheek hier in Houten liep ik nietsvermoedend de HEMEL in! Wat bleek, onze kleine dorpsapotheek was omgebouwd tot een supertrendy Boots Apotheek! In plaats van een stoffige balie met deprimerende apothekers assistentes zag ik schappen vol met vrolijk gekleurde shampoo's, douchegels, haarmaskers, gezichtsmaskers, voetenscrubs, handcremes en noem maar op. En toen viel mijn oog op het schap vol met cosmetica van Boots N0.7! Instant happyness! De apothekers assistentes waren gehuld in een kek wit pakje. Toen ik was bijgekomen van de schok trok ik alle artikelen van de schappen om de prijzen te bekijken. Coconut & Almond haarmasker (grote pot van 350 ml), prijs € 1,95! Ik viel van de ene in de andere verbazing. Snel rekende ik mijn pil af voordat ik zou bezwijken en de hele apotheek leeg zou plunderen!


Deze pot hair mask is maar €1,95, it's amazing!

Nu vragen jullie je misschien af, "Serena, wat is nu precies een Boots Apotheek?". Welnu, dat zal ik jullie eventjes vertellen! Boots apotheken zijn een innovatief concept dat is over komen waaien vanuit Groot Brittanië. Als je wel eens in London bent geweest kunnen deze apotheken je niet zijn ontgaan (volgens mij vindt er je zo'n beetje op iedere straathoek wel een). Het is een perfecte combi van apotheek en drogist, met de nadruk op beauty en verzorging. Boots is een beautymerk met verschillende lijnen, bestaande uit skincare, haircare, bath & bodycare en cosmetica. Boots Apotheken verkopen dus naast medicijnen ook hun eigen beautylijn, maar ook andere beautymerken. Ik vind het zelf een beetje vergelijkbaar met de Amerikaanse CVS Pharmacy of Walgreens. Deze apotheken zijn reeds in 1997 gelanceerd in Nederland, maar gek genoeg sloeg het concept toen niet aan en zijn de apotheken helaas weer uit ons landje verdwenen. Gelukkig maar dat tijden en wensen veranderen want BOOTS IS BACK IN THE BUILDING!


Boots No.7 is de cosmeticalijn.


Een greep uit het Boots assortiment.

Vanavond ben ik aanwezig bij de perspresentatie en -opening van het allernieuwste Boots Apotheek filiaal van Nederland! Er zijn pas vijf Boots Apotheek filialen in Nederland. De eerste is geopend in Amsterdam, gevolgd door Barendrecht, Zwolle en Houten (of all places, how lucky am I?!) en vanavond wordt het filiaal in Heemskerk geopend. Het is nog al een eindje treinen voor me, maar het programma zag er veelbelovend uit (huidexpert Stewart Long is aanwezig), ik sta helemaal achter dit nieuwe concept én op het einde wacht er een tas vol met Boots goodies op me, dus genoeg reden om te gaan dacht ik zo ^^


De Boots Botanics lijn - hier ben ik heel benieuwd naar!

Ik heb er heel veel zin in! Ik ga in ieder geval vragen of ze van plan zijn meer Boots Apotheken te openen in Nederland, en zo ja, waar. Ik ga ook vragen of er een online shop komt. En verder hoop ik dat ik een geniale vraag kan bedenken voor Stewart Long, momenteel ben ik een beetje inspiratieloos... Stewart Long is wetenschapper en huidexpert. Hij is medisch onderzoeker en heeft studies afgerond op het gebied van biochemie en medische cel-biologie. Dan moet ik wel iets intelligents vragen natuurlijk! Ik zal alvast wat leuke fotootjes schieten van deze Boots apotheek, zodat jullie een beetje een idee hebben hoe zo'n apotheek eruit ziet. Oh en natuurlijk ga ik de Boots produkten reviewen voor Beauty Lab! Ik ben benieuwd wat ik ga krijgen ^^

Als jullie nog goede vragen hebben bedacht, let me know!

Until next time
~Serena Verbon