maandag 21 december 2009

Nieuwe Lakjes

Op het Face & Figure event kwam ik de lieftallige (lees: leuke spontane flapuit) Linda tegen van Enchantra. Ze stonden met hun geweldige stand tegenover ons. Natuurlijk moest ik ook even een kijkje nemen en ik zwichtte onder al het moois wat ik zag; rekken vol met prachtige lakjes in alle kleuren en soorten die je maar bedenken kunt. Nu mijn nagels weer wat bekomen zijn van hun shock (nepnagels zijn gewoon echt niet mijn ding) vond ik het weer eens tijd om ze te verwennen met een aantal nieuwe kleurtjes. Ik koos de volgende lakjes;

China Glaze - Ruby Pumps
Moeilijk om op de foto te zetten deze. De kleur is prachtig diep rood, in het echt donkerder dan op deze foto. De kleur komt het mooiste tot zijn recht na 2 lakbeurten. De rode glitters springen van je nagels af, geweldig!

China Glaze - Stellar
De kleur is in het echt net zoals op de foto. Na 1 laag zit het er eigenlijk al mooi op, maar na 2 laagjes krijg je het mooiste resultaat. De zilveren glitters spatten ook hier van je nagel af, in het echt nog mooier dan op de foto. De kleur is vergelijkbaar met een lichte champagne, apart maar mooi, soms lijkt het goud en soms ook weer zilver.

Hollywood Nails no. 552
Saai he? Als lakjes geen naam krijgen. Nou als ik deze nagellak zou mogen benoemen dan noemde ik haar Kosmos. Want dat is waar ik aan moet denken bij deze kleur. Het is een mengeling tussen bruin, aubergine en zilver met zilveren glitters die ook prachtig schitteren. Echt een hele chique kleur die volgens mij goed bij de kleuren van dit najaar past. Je hebt zeker 2 laagjes nodig om de kleur uit het potje te verkrijgen. Het enige nadeel is dat deze lak minder snel droogt dan die van China Glaze, en ik ben nogal ongeduldig! Dus als je dit lakje ook wilt kopen heb je even wat meer geduld nodig, maar goed, dan heb je ook wel wat.

China Glaze Khrome - Sci-Fi
In het potje lijkt het of dit lakje iets van een blauwe gloed heeft maar eenmaal op de nagels is het zilvergrijs met lichte lavendelgloed. Het is een metallic lak met satin finish en met slechts 1 laagje is je nagel compleet gedekt. Een satin finish is niet superglanzend, niet mat, maar een beetje ertussen in. Sci-Fi is een hele toepasselijke naam, dit lakje is gewoon outer space! Erg mooi! En fijn dat je aan 1 laagje genoeg hebt en dat het snel droogt.

Alle lakjes nog even naast elkaar;

Naast deze mooie lakjes verkoopt Enchantra ook van die leuke Konad Nail Art stempels (ik kreeg een kitje gratis van Linda, dus binnenkort een artikel hierover) en de populaire Coastal Scents palettes. Zelf kocht ik het 88 shimmer palette. Wow! Ook hier ga ik binnenkort leuke dingen mee doen. De China Glaze lakjes kosten overigens € 6,95 per stuk. Dit vind ik een prima prijs als je je bedenkt dat het lakjes zijn van salon kwaliteit, vergelijkbaar met Essie en O.P.I (die helaas 2 x zo duur zijn).

Wat vinden jullie van mijn nieuwe lakjes?

Until next time,
Serena Verbon