dinsdag 22 december 2009

Hot or Cold?

Zoals sommige van jullie misschien wel weten werkt cosmeticamerk M.A.C. met warme en koude tinten als het om foundation en concealer gaat. De koude tinten worden aangegeven met NW - not warm (geschikt voor mensen met een roze/beige ondertoon) en de warme tinten met NC - not cool (geschikt voor mensen met een gele ondertoon).

Er is me toen verteld dat ik een duidelijke gele ondertoon heb in mijn huid, wat niet zo gek is als Aziaat natuurlijk, dus werd er een concealer voor me uitgezocht in NC35 en een foundation in NC40.


Studio Fix Fluid foundation in NC40 en Select Cover-up concealer in NC35

Nu het weer winter wordt krijgt mijn huidje minder zon en word ik alsmaar bleker en bleker. Mijn foundation en concealer zijn inmiddels te donker geworden, dus was ik op zoek naar een nieuwe. Ik had wat proefjes gekregen (The Body Shop en Make Up For Ever) van nieuwe concealers en foundations met gele ondertoon om thuis uit te proberen, maar ik had nog geen keuze gemaakt.


Verschillende kleuren foundations en concealers die allemaal geschikt
zouden moeten zijn voor mijn huid

Laatst was een van mijn beste vriendinnen, Jacqueline Achmed, hier op bezoek. Ze had een M.A.C. concealer gekocht die eigenlijk te donker voor haar was. Ik probeerde hem uit, hij was perfect! Ik nam hem van haar over. Zij ook weer blij, kon ze de volgende dag een lichtere kopen voor zichzelf.

De volgende dag merkte ik tot mijn verbazing dat het een NW concealer betrof. Huh? Ik was toch een NC? Maar deze concealer staat me helemaal niet gek en maakt me helemaal niet roze. Sterker nog, ik zag geen enkel verschil!


Grappig he? Ik ben het er zeker mee eens dat ik een gele ondertoon heb, maar soms moet je zelf gewoon verschillende tinten uitproberen om erachter te komen wat het beste bij je staat en past. Ik denk dat ik zowel een NC als een NW ben. Het hangt er maar net van af welk soort of merk concealer ik gebruik en hoe mijn huidskleur op dat moment is. Zowel geel als roze, ik ben gewoon een spekkie!


zonder makeup


Met The Body Shop moisture foundation nummer 2 (gele ondertoon)


Met M.A.C. Studio Sculpt concealer NW25 (roze ondertoon)

Weten jullie wat je bent? Een NC, NW of een spekkie?

Until next time,
Serena Verbon