zaterdag 19 december 2009

Go with the Yogi Flow

Vorige week ontving ik Yogi Flow, het nieuwste produkt uit de Rituals Ayurvedalijn. Yogi Flow is een showerfoam, een douchegel die transformeert in overdadig veel schuim. Yogi Flow bevat naast verzorgende zoete amandelolie ook een huidverzachtende olie van de Damascus roos.

foto genomen in de sneeuw op mijn balkon, mooi he!

Ik vind het zo leuk dat Rituals ons kennis laat maken met allerlei beauty rituelen uit verre landen. Zo heb je de Oosterse Hammam lijn (mijn favoriet), Japanse Zen lijn, en nu ook de Indiase Ayurveda lijn.

Ayurveda is een eeuwenoude traditionele Indiase kruidengeneeskunde, ook toegepast in beauty rituelen. Een aantal voorbeelden van Ayurvedische kruiden zijn; henna blad, hibiscus bloemblaadjes, sandelhout, neem blad en rozen bloemblaadjes. Ieder kruid, bloem of plant heeft zijn eigen specifieke werking op lichaam en geest.

Rituals heeft voor de geurende Damascus roos gekozen als een van de Ayurvedische ingredienten in Yogi Flow. De roos heeft een huidverzachtende werking en heeft een kalmerende werking op de geest - het helpt bij depressies, spanning en stress (1).

Damascus Roos

De structuur van deze showerfoam is heel leuk. Als je het in je handen spuit is het een doorzichtige gel.


Als de gel in aanraking komt met water transformeert het naar een romig, dik schuim.


Met een klein beetje gel creƫer je een overdadige hoeveelheid zijdezacht schuim! Het schuim smeert soepel uit over je hele lichaam.


De structuur is te vergelijken met een scheerschuim, en ik kan jullie vertellen dat de showerfoam hier ook zeer geschikt voor is! Ik bedoel, als je toch bezig bent je hele lichaam in te zepen, kun je net zo goed meteen je benen en oksels meenemen om er vervolgens een mesje overheen te halen. Works like a charm! Ook de geur vind ik heerlijk. Het ruikt niet perse naar roosjes, eerder licht zoetig met wat aardse, musky tonen. Een romantische en verleidelijke geur. Mijn huid word er ook heel zacht en sexy van, dus wat wil je nog meer? ;)

Yogi Flow is te koop in alle Rituals filialen of in de webshop. De prijs is € 7,50 voor 200 ml. Dat lijkt misschien een tikje aan de dure kant voor een douchegel, maar zoals je aan de foto's kunt zien heb je maar weinig gel nodig voor heel veel schuim, dus valt het uiteindelijk best mee.

Until next time,
Serena Verbon

(1) http://en.wikipedia.org/wiki/Damascus_rose_water