dinsdag 15 december 2009

Glam Eyes


Glam Eyes! Een feestelijke look met donkere oogschaduw en lots of sparkles! Bij deze look staan de ogen centraal. We laten ze opvallen met een heleboel glitters. Ik hou echt van glitter. Een subtiele shimmer of een jas vol pailletjes - het kan mij niet glitterig genoeg zijn.

Toen ik vroeger wel eens glitters op mijn ogen wilde doen knoeide ik altijd aan alle kanten, ze bevonden zich meer onder mijn ogen dan erop - echt een drama! Toen ik laatst weer eens door de Sephora wandelde viel mijn oog op een nieuw (voor mij onbekend soort) applicator genaamd 'Glitter Stay' (#24). Het is gemaakt van siliconen en speciaal bedoelt voor het aanbrengen van glitters, zowel fijne als wat grovere glitters. De prijs weet ik niet meer precies, maar ik dacht zo rond de € 6,00.



Bij de applicator werd me ook de Glitter Eye Primer aangeraden van Sephora's eigen merk. De prijs ligt rond de € 3,00 dacht ik, helemaal niet duur, maar eerlijk gezegd is het niet perse nodig. Het is namelijk gewoon een soort wax dus als je geen zin hebt om speciaal zo'n potje aan te schaffen zijn er genoeg alternatieven om te gebruiken. Een aantal voorbeelden zijn; haarwax, wenkbrauw wax, oogschaduw potlood (Barry M Shimmer Crayon) of MAC Paintpot. Als het maar een beetje sticky is!


Bij Alice & Jo bestelde ik naast Villainess ook produkten van Barry M; Dazzle Dust, Glitter Dust en de Glitter Stack. Voor deze look heb ik gebruik gemaakt van de Dazzle Dust potjes in de kleuren zwart/zilver en wit/zilver. Ze hebben goed pigment en een subtiele shimmer, heel mooi, en helemaal niet duur! Per potje betaal je € 5,50 maar het 2e potje is voor de helft van de prijs.



De Glitter Stack oogt misschien wat knutselachtig, maar ik vind het zeker een aanrader! Je kunt er leuk mee experimenteren en er echt gave sexy looks mee creeren, zo zie je maar weer! De glitters zijn wat grover, waardoor ze erg geschikt zijn voor opvallende, extravagante looks. De Glitter Stacking Sets kosten € 6,99 en zijn er in 2 soorten, stack nummer 13 en 14. Ik heb nummer 14.


Tips met het gebruik van Glitter
- gebruik een basis oogschaduw, zo vallen de glitters beter op
- gebruik iets plakkerigs waaraan de losse glitters 'houvast' hebben
- tik de applicator goed af zodat er niet alsnog losse glitters in het rond vliegen
- druk of klop de applicator stevig op je ooglid, absoluut niet wrijven!
- veeg overtollige glitters weg met een tissue of kwast

Wat vinden jullie van mijn look? Houden jullie ook zo van glitter & glam?

Until next time,
Serena Verbon