dinsdag 29 december 2009

Review: DELO Booster-Cap Energy



Laatst was ik speciaal naar de Skins Cosmetics in Rotterdam gegaan omdat ik wist dat zij de enige zijn in Nederland die Philosophy verkopen (ik wilde Amazing Grace aan mijn zusje kado doen met Kerst). Skins is een boetiekje waar ze de wat exclusievere merken verkopen, zoals o.a. Philosophy, Juliette has a Gun, Creed, Laura Mercier, NARS, Essie en nog veel meer.

Terwijl de supervriendelijke (en hele knappe) verkoper mijn pakje mooi inpakte liep ik wat rond en viel mijn oog op een 5-tal kleurrijke doosjes. Bij nadere inspectie bleken het zogenaamde booster-caps te zijn van het merk Delo; capsules gevuld met 100 % natuurlijke planten- of kruiden extracten die je moet oplossen in water.



De caps passen perfect op een Spa flesje, maar ook op Evian en Vittel. Je moet ze vastklikken, draaien tot je een klik hoort en vervolgens schudden zodat de inhoud van de capsule in je water wordt verdeeld. Er wordt aangeraden een 500 ml flesje te gebruiken omdat de booster-caps meteen gaan werken; 500 ml is makkelijk in één keer op te drinken en zorgt snel voor het gewenste effect.



Het heeft niet alleen een lekker smaakje, de natuurlijke ingrediënten DOEN ook echt wat voor je lichaam en geest. Zo wordt er beweerd, althans. Bij dit soort produkten beginnen mijn handen altijd te kriebelen (ik MOET het gewoon uitproberen dan!) dus ik rekende € 9,95 af voor 5 verschillende Booster-Caps, ideaal om ze allemaal uit te kunnen probereb. De booster-caps zijn namelijk ook per 4 van dezelfde soort verkrijgbaar, een pakketje kost dan € 7,95.



De 5 soorten Booster-Caps zijn: Energy, Sexy, Sun, De-stress en Slim. Ik besloot dat het tijd was voor 'Energy', aangezien ik lekker lui en sloom was die dag (lees: om 3u 's middags nog steeds in pyama!).



Energy bevat extracten van guarana (geeft een energie opdonder), Ginseng (geeft het lichaam meer vitaliteit) en Acerola (stimuleert het natuurlijke afweermechanisme van het lichaam). Ook bevat het etherische oliën van jeneverbes, zoete sinaasappel en kaneel.


De Guaranabes bevat een hele hoge concentratie caffeine (veel hoger dan koffie, thee of frisdranken).


Men claimt dat Ginseng het concentratievermogen en het immuunsysteem verbetert.


De Acerola (west-indische kers) is rijk aan vitamine C.

LET OP!
Neem niet zomaar supplementen in met dit soort kruiden- en planten extracten als je lichamelijke problemen hebt. Ginseng bijvoorbeeld wordt sterk afgeraden bij mensen met nierproblemen. Ook kunnen er ongunstige wisselwerkingen plaatsvinden in combinatie met medicijnen, dus wees gewaarschuwd!

Kijk op de blog van Delo en op de site van Skins Cosmetics voor meer info.

En, welke Booster-Cap zal ik de volgende keer voor jullie uitproberen? ^^

Until next time,
Serena Verbon