woensdag 30 december 2009

Chanel likes it Cheap!

Sjonge jonge jonge! Mijn zusje Larissa wees me op dit zogenaamde kunstwerkje, Vol de Jour, een short art movie geregisseerd door niemand minder dan Karl Lagerfeld. In het filmpje is te zien dat een stelletje (modellen Lara Stone en Baptiste Giabiconi) Chanel winkels leegjatten en er dan snel vandoor gaan op een, jawel, Chanel motorfiets. Natuurlijk is deze short movie een sluikreklame voor de nieuwe Chanel Spring/Summer collectie 2010. Kijk maar even mee en geef je mening!



Persoonlijk vind ik dat er van alles schort aan dit filmpje! Ten eerste zijn het echt slechte jatters. Ze beginnen al met rennen en verdacht doen terwijl dat helemaal niet hoeft. Waarom beginnen ze niet pas met rennen vlak voor de uitgang? Nee ze beginnen al met rennen als ze uit het pashokje komen - it makes no sense!

Dan rijden ze met een slakkengangetje weg op hun Chanel motorfiets (en niemand die ze meteen op de hielen zit, daar klopt ook geen bal van) of proppen ze alle gejatte kleding bij een auto naar binnen en rennen ze zelf te voet weg. Why? Waarom stappen ze niet ook in de auto? Lara Stone rent zoooooo traag! Baptiste moet haar helemaal meesleuren. Lara rent echt als een oud wijf met een kunstheup. Zo!

Naast het feit dat het slechte criminelen zijn, is het zogenaamd arty schokkerige beeld onwijs irritant om naar te kijken, voegt het zwart-wit beeld niets toe aan de film (zo komt de nieuwe collectie ook helemaal niet goed over, of wel Karl?) en is het gewoon OER en OERSAAI! Ik voel helemaal niet de spanning van het jatten. Ik voel het gewoon niet! En dat muziekje, bah bah bah. Nee zeg, Chanel en Karl slaan hier volledig de plank mis. Chanel is een prachtig mooi merk maar Mr. Lagerfeld maakt er met dit schandalig slechte filmpje in één klap iets van C&A kwaliteit van.

Wat vinden jullie er van?

Until next time,
Serena Verbon